مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: شبکه ارتباطات سیار در هفت شهرستان خوزستان در قالب پروژه " فاز هشت توسعه" ارتقاء و گسترش یافت.
کد خبر: ۱۱۰۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ 30 April 2023

رحیم فلاح زاده بیان کرد: ارتباطات سیار یکی از ملزومات توسعه ارتباطی در هر منطقه است و ارتقاء و توسعه شبکه سیار در استان از برنامه های مخابرات است که در مناطق روستایی و جاده های برون شهری بیشتر مد نظر است.

وی گفت: در این پروژه سایت روستایی بندقیر شوشتر با انجام اقدامات حفاری و کابل کشی توسعه یافت و این سایت به شبکه گسترده فیبرنوری متصل شد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: با اتصال این دکل به فیبرنوری، ضمن افزایش کانال ترافیکی و همچنین تقویت و پایداری ارتباطات سیار، مشترکان از تبادل صوت و اطلاعات دیتایی باسرعت بیشتر و کیفیت مطلوب بهره مند شدند.

ادامه داد: ارتباطات سیار در شهر چمران شهرستان ماهشهر نیز توسعه یافته و به شبکه فیبر نوری متصل که با این اقدام مردم منطقه از شبکه سیار پر سرعت بهره مند شده اند.

وی گفت: این سایت های پرسرعت با تکنولوژی های نسل ۲، سه و چهار پیش از این از طریق رادیو به شبکه همراه اول متصل می‌شد.

توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه اندازی سایت پرسرعت جدید در خرمشهر

فلاح زاده ادامه داد: شبکه ارتباطی همراه اول با نصب و راه اندازی سایت پرسرعت جدید در شهرستان خرمشهر توسعه یافته است.

وی با اشاره به بهبود پوشش آنتن دهی و رفع نقاط کور در این پروژه اظهارکرد: در ادامه پروژه فاز هشت توسعه ارتباطات سیار و تامین بستر ارتباطی شبکه و تجهیزات فنی، سایت پرسرعت تلفن همراه با تکنولوژی های نسل ۲، سه و چهار در این شهرستان نصب و راه اندازی شد.

فلاح زاده افزود: با به‌روزرسانی و وارد مدار شدن این سایت جدید به شبکه گسترده همراه اول، ضمن افزایش کانال های ترافیکی، رفع نقاط کور در محدوده این سایت، تقویت شبکه و پایداری ارتباطات سیار، مشترکان از تبادل اطلاعات دیتایی با سرعت بیشتری بهره مند شدند.

ارتقا و توسعه ارتباطات سیار در شهرستان هویزه

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به توسعه شبکه سیار در شهرستان هویزه تصریح کرد: با نصب فنی و افزایش تکنولوژی به‌روز بر روی دکل این شهرستان، ارتباطات سیار در این منطقه ارتقاء یافت.

وی گفت: در ادامه اجرای پروژه فاز هشت توسعه و ارتقای ارتباطات سیار، تکنولوژی پرسرعت نسل سه ( ۳G ) و چهار (۴G) بر روی دکل این شهرستان نصب و راه اندازی شد است.

بهره مندی روستاهای سالند و فداله عمران دزفول از دیتای پرسرعت شبکه ارتباطی سیار

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با توسعه زیرساخت های ارتباطات مخابراتی و فراهم شدن ارتقای شبکه با نصب تکنولوژی نسل سه بر روی دکل روستایی تپه سالند، شبکه ارتباطی همراه اول در روستاهای سالند شهرستان دزفول توسعه و ارتقا یافت.

فلاح زاده ادامه داد: با هدف توسعه ارتباطات سیار و ایجاد عدالت ارتباطی در روستاها و به منظور بهره مندی روستاییان از خدمات دولت الکترونیک، توسعه ارتباطات سیار در این منطقه انجام گرفت.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود: تکنولوژی پرسرعت از نوع نسل سه (۳G) بر روی سایت روستایی تپه سالند دزفول نصب و راه اندازی شد.

وی ادامه داد: با نصب و راه اندازی این سایت روستاهای مرنکل، مورتا، آب جاز، دلی پادیگوله، زوره سالندکوه، تله بالا ازتوابع شهر جدید سالند بخش سردشت دزفول زیر پوشش دیتای پرسرعت همراه اول قرار گرفتند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به نصب تکنولوژی نسل چهار بر روی سایت روستایی، فداله عمران از توابع شهرستان دزفول اضافه کرد: تکنولوژی پرسرعت نسل چهار ( ۴G) بر روی دکل تلفن همراه روستایی فداله عمران نصب و راه اندازی شد.

وی ادامه داد: با وارد مدار شدن این سایت به شبکه گسترده همراه اول، مشترکان ساکن در روستای فداله عمران و روستاهای اطراف آن نیز از اینترنت پرسرعت همراه اول بهره مند شدند.

توسعه ارتباطات سیار روستایی در شادگان

مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود: با توسعه زیرساخت های مخابراتی و فراهم شدن ارتقاء دیتای شبکه همراه اول و با نصب تکنولوژی پرسرعت نسل چهار بر روی دکل روستایی این شهرستان، شبکه ارتباطی همراه اول در این شهرستان تقویت شد.

فلاح زاده بیان کرد: با نصب و راه اندازی تکنولوژی پرسرعت نسل چهار (۴G)و وارد مدار شدن این سایت پرسرعت اغلب روستاهای این شهرستان و اهالی ساکن در تالاب شادگان نیز از شبکه سیار پر قدرت تری بهره مند شدند.

ارتقاء و توسعه شبکه ارتباطی همراه اول در هفتکل

وی افزود: تجهیزات فنی با تکنولوژی به روز بر روی دکل تلفن همراه شهر نفت سفید شهرستان هفتکل نصب و شبکه سیار دسترسی در این شهرستان ارتقا یافت.

فلاح زاده ادامه داد: تکنولوژی پرسرعت نسل چهار (۴G) بر روی این دکل نصب شده است که در بالا بردن سرعت شبکه ارتباطات سیار جاده های برون شهری این شهرستان نیز اثرگذار است.

پروژه فاز هشت توسعه و ارتقای ارتباطات سیار در راستای ارائه خدمات نوین ارتباطی و بهره مندی مشترکان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توَسعه زیر ساخت ها و فراهم کردن بستر ارتقای شبکه ارتباطی همراه در خوزستان انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار