هفته ششم از بیست و نهمین دوره رقابت‌های اسب دوانی کورس بهاره کشور روز شنبه با حضور ۴۵ چابک‌سوار در مجتمع سوارکاری صفائیه شهر یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 30 April 2023

در این مسابقات که هشت هفته متوالی پیگیری می‌شود در هفته ششم به مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر برگزار و در پایان اسب تیدا کاسیت به مالکیت (محمد سپهوند)، پادریان امینی (سعید نوروزی)، آدرائیل بی تی اس(محمد سپهوند)، پاداش میر دهقان (احمد محمدی)، ارس سلطان سهیل (حسین ایزدی)، پانابلا رشید (بنیامین جرجانی)، و پالیز بی تی اس به مالکیت (محمد سپهوند) زودتر از دیگران به خط پایان رسیدند.

همچنین در این هفته که با حضور جمعی از مسئولان و شهروندان علاقه مند برگزار شد به صاحبان اسب‌های برتر در مجموع ۵۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی توسط هیات سوارکاری استان یزد اهدا شد.

استان یزد از خاستگاه‌های پرورش اسب در ایران است که سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه «ارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان یزد وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار