معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه :
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به عوارض انجام عمل سزارین برای مادران باردار و ممنوعیت انجام آن، گفت: آمار سزارین در استان کرمانشاه ۵٠ درصد است.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 18 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
پرویز صوفیوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص آمار زایمان سزارین در بیمارستان های استان اظهار کرد: بیمارستان هایی که آمار بالای سزارین دارند از سوی دانشگاه تذکراتی دریافت می کنند، در صورت دریافت ٣ تذکر یک امتیاز از امتیازات بیمارستان کاسته می شود، تا کنون تعدادی از بیمارستان ها این تذکر را دریافت کردند، در حال حاضر آمار آن ها نسبت به دوره های قبل کمتر شده است.
وی افزود: میانگین آمار سزارین در استان کرمانشاه ۵۰ درصد است، عمده سزارین شهرستان ها ارجاع می شود، این آمار در شهرستان ها کمتر است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه توصیه ما به عموم مردم زایمان طبیعی است، تصریح کرد: خانواده ها باید از انجام عمل سزارین دوری کنند، سزارین یک عمل جراحی با خونریزی و عوارض زیاد است و از بارداری بعدی ممانعت می کند.
وی تشریح کرد: مادران باردار با مراجعه به مراکز بهداشتی، توصیه و آموزش های لازم را در زمینه زایمان دریافت می کنند.
وی خاطر نشان کرد: زایمان سزارین در بیمارستان ها ممنوع است اما در موارد خاص و با دلایل پزشکی فرد می تواند زایمان سزارین انجام دهد. 
 
وی از ضرورت ارائه اسناد لازم برای زایمان سزارین در پرونده بیمار خبر داد و گفت: اگر سزارین بدون دلیل پزشکی انجام شود قطعا برخورد قانونی صورت می گیرد. 
صوفیوند تاکید کرد: آمار سزارین نسبت به سال های گذشته کاهش داشته، کمترین آمار سزارین مربوط به بیمارستان معتضدی با ۴۵ درصد می باشد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار