اگر شما هم علاقه دارید تا همه چیز را در خصوص کلاه کاسکت فک متحرک بدانید، با ما تا به انتهای این مطلب همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ 17 April 2023

کلاه کاسکت فک متحرک موتور سواری

خرید یک کلاه کاست مطمئن و ایمن، از نان شب نیز برای موتورسواران واجب تر است. کمتر کسی است که با مزایا و دلایل به همراه داشتن کلاه کاسکت در زمان موتورسواری، آشنا نباشد. یک کلاه کاسکت مناسب مزایای بسیار زیادی با خود به همراه دارد. اما شاید مهمترین آن، محافظت هرچه بهتر از سر و گردن موتورسوار به هنگام تصادف است. یکی از کلاه کاسکت هایی که امروزه توجهات زیادی را به خود جلب کرده، کلاه کاسکت فک متحرک است. اگر شما هم علاقه دارید تا همه چیز را در خصوص کلاه کاسکت فک متحرک بدانید، با ما تا به انتهای این مطلب همراه باشید.

کلاه کاسکت فک متحرک، ایمنی در کنار راحتی

کلاه کاسکت ها جزو یکی از اصلی ترین و مهمترین لوازم و تجهیزات ایمنی موتورسواری به شمار می آیند. این وسایل نه تنها باعث دید هرچه بهتر موتورسواران می شوند، بلکه می توانند به خوبی تمامی ضربات و فشارهایی را که به ناحیه و سر و گردن موتورسوار در حین تصادف وارد می شوند، خنثی کنند. از این رو تمامی موتورسواران باید در حین رانندگی برای حفظ جان خود و سرنشینان، از کلاه کاسکت ها استفاده کنند.

کلاه کاسکت فک متحرک موتور سواری

خوشبختانه امروزه طیف وسیعی از کلاه کاسکت ها در بازار وجود دارد. یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین نوع کلاه کاسکت ها نیز، کلاه کاسکت فک متحرک هستند. همانطور که از نام این کلاه کاسکت ها نیز مشخص است، این محصولات دارای فکی متحرک هستند. به بیان دیگر، قسمت طلق کلاه ایمنی فک متحرک به قسمت فک آن متصل بوده و می تواند به همراه فک، از بدنه اصلی جدا شوند و به بالا بروند.

تاریخچه شکل گیری کلاه کاسکت فک متحرک

شاید برای شما هم جالب باشید بدانید که ایده ساخت کلاه ایمنی فک متحرک از کجا آمده است! در زمان های گذشته، تولید کنندگان و فروشندگان کلاه کاسکت ها، متوجه نکته بسیار مهمی در زمان خرید این محصولات شدند. بسیاری از خریداران مبتدی، در هنگام خرید کلاه کاسکت های معمولی با مشکل جالبی مواجه می شدند. از آن جایی که قسمت فک کلاه کاسکت های معمولی ثابت بود، به همین دلیل این امکان وجود داشت که کلاه کاسکت، سایز و اندازه آن ها نشود. این مسئله خود به عنوان مانعی برای خرید آن ها بود و به همین دلیل، بسیاری از مشتریان به کلی از هرید کلاه کاسکت، منصرف می شدند.

از این رو، تولیدکنندگان به فکر ساخت یه کلاه کاسکت جدید افتادند که مشکل سایز نبودن کلاه کاسکت های معمولی را برطرف کنند. از این رو، کلاه کاسکت های فک متحرک، با هدف تغییر نسبی در سایز و اندازه دهانه کلاه به هنگام پوشیدن به بازار ورود پیدا کردند و با استقبال بسیار مناسبی نیز مواجه شدند.

مقایسه کلاه کاسکت های فک متحرک و کلاه کاسکت های فک ثابت

همانطور که تا بدین جا نیز به خوبی متوجه شده اید، اصلی ترین تفاوت میان کلاه کاسکت فک ثابت و کلاه کاسکت فک متحرک، قابلیت باز شدن قسمت فک و بیشتر شدن سایز نسبی دهانه کلاه کاسکت است. اما باید بدانید که این کلاه های ایمنی، تفاوت های دیگری نیز با یکدیگر دارند. یکی از این تفاوت ها، قیمت ارزان تر کلاه کاسکت های فک ثابت در مقایسه با کلاه کاسکت های فک متحرک است. از آن جایی که کلاه ایمنی فک متحرک دارای قطعات و تجهیزات بیشتری است، طبیعا قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

کلاه کاسکت فک متحرک موتور سواری

از سوی دیگر، این تجهیزات اضافی می تواند باعث افزایش وزن کلاه کاسکت نیز شود. از این رو احتمال بروز فشار به ناحیه سر و گردن بیشتر بوده و استفاده طلانی مدت از کلاه کاسکت های فک متحرک، باعث درد در این نواحی می شود. به خصوص زمانی که قسمت فک بالا رفته باشد. به این موارد، همچنین ایمنی کمتر کلاه کاسکت فک متحرک را هم می توان اضافه کرد. باز بودن قسمت فک در این کلاه ایمنی ها، بع معنای در خطر بودن قسمت فک موتورسوار در حین تصادف است.

اما باید اشاره کرد که راحتی هرچه بیشتر در زمان پوشیدن کلاه کاسکت یکی از مهمترین مزایای این مدل از کلاه کاسکت ها در مقایسه با کلاه کاسکت فک ثابت است. به این موارد باید زیبایی و طراحی جذابتر کلاه کاسکت فک متحرک را هم اضافه کرد.

نکات مهم در زمان خرید کلاه ایمنی فک متحرک

اگر شما هم جزو افرادی هستید که جذب کلاه کاسکت های فک متحرک شده باشید، لازم است تا پیش از هرگونه اقدام برای خرید این لوازم، نکات بسیار مهمی را به خاطر داشته باشید. این نکات به شما کمک کرده تا مطمئن شوید که خریدی مناسب خواهید داشت. این نکات عبارت اند از:

  • توجه به جنس قفل فک

کلاه کاسکت فک متحرک دارای یک قفل فک بوده که می تواند باعث قفل شدن قسمت متحرک این کلاه شود. از این رو این مدل از کلاه ها بسته به نوع جنس قفل فک، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. بهترین کلاه کاسکت فک متحرک، کلاه کاسکتی است که دارای قفل فک فلزی است. این مدل از قفل فک ها استحکام بیشتری داشته که از باز شدن ناگهانی از باز شدن کلاه کاسکت جلوگیری می کند. همچنین حتما به ضخامت قفل فک فلزی نیز توجه کنید. هرچه ضخامت قفل بیشتر باشد، احتمال باز شدن کلاه کاسکت کاهش پیدا می کند.

  • توجه به فنر بندی و اتصالات

نکته بعدی دیگری که در زمان خرید باید به آن توجه کنید، فنربندی و اتصالات کلاه ایمنی فک متحرک است. شما این امکان را دارید تا با چند بار بالا و پایین بردن فک، اطلاعاتی را در خصوص نحوه فنربندی و اتصالات آن به دست بیاورید. به یاد داشته باشید که باز و بسته شدن بسیار راحت قسمت فک و همچنین سروصدای اتصالات در زمان تحرک فک، نشان از کیفیت پایین فنربندی و اتصالات دارد.

  • توجه به داشتن شاسی قفل کننده فک

در کنار قفل فک، شاسی ای در این مدل از کلاه کاسکت ها تعبیه شده که به هنگام قفل کردن آن، قسمت فک که اکنون باز شده است، قفل خواهد شد. بدین صورت می توانید مطمئن باشید که در زمان موتورسواری، فک به پایین پرتاب نمی شود. وجود این آپشن می تواند مشکلاتی نیز به همراه داشته باشد. ممکن است شما فراموش کنید که این شاسی را قفل کرده اید. در این صورت فشار بیش از حد به فک وارد کنید و موجب آسیب دیدن آن شوید. پس به هنگام خرید کلاه کاسکت فک متحرک، به این مورد نیز توجه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار