رئیس شورای هماهنگی مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش:
رئیس شورای هماهنگی مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش، فعالیت مراکز فاقد مجوز را یکی از چالش های پیش روی آموزشگاه ها دانست و گفت: خواستار منع فعالیت این مراکز هستیم.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 13 April 2023

 رحمت الله جلیلیان

خلیل شیروانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در سطح کشور حدود ٢٠ هزار مرکز آموزشی داریم و کرمانشاه ۶۵۶ مرکز آموزشی، علمی و زبان خارجی را داراست که در کشور حائز رتبه ٧ هستیم.

وی با اشاره به فعالیت مراکز غیر مجاز که بر اساس
ماده ١ قانون تاسیس و راه اندازی، مراکز فاقد مجوز از آموزش و پرورش، اصطلاحا غیرمجاز نامیده می شوند، افزود: لازم به ذکر است که بر اساس قانون آموزش افراد زیر ٢٠ سال بر عهده آموزشگاه ها است و آموزش افراد بالای ٢٠ سال بر عهده سایر نهادهای آموزشی می باشد اما متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از ارگان ها، نهاد ها و سازمان ها در این زمینه ورود کردند که غیر قانونی است.

وی ادامه داد: نمونه دیگر مراکز و موسسات دارالقرآن است که تحت عنوان موسسات دارالقرآنی در سراسر استان تشکیل شده و موسس دارد و به آموزش زبان و آموزش دروس علمی هم ورود کردند که غیر قانونی است.

وی خاطر نشان ساخت: امیدواریم بتوانیم با حمایت، هماهنگی و تعامل بیشتر، جلوی فعالیت این مراکز را بگیریم چرا که معتقدیم افرادی که وارد عرصه آموزش و تعلیم و تربیت شدند در این حوزه سرمایه گذاری کرده، هزینه و تمام بار علمی و مسائل و مشکلات را تحمل کردند به این امید که خدمتی کرده باشند.

شیروانی تصریح کرد: مراکزی مانند کانون زبان که در سراسر ایران شعبانی دارد و بر اساس قانون تبصره ١ ماده ٢ قانون موسسات و مراکز مصوب سال ١٣٩۵ که در مجلس به تصویب رسیده، کانون زبان مجوز قانونی ندارد چون بر اساس اساسنامه فقط مسئول تربیت مدرس است نه آموزش افراد زیر ٢٠ سال، امید است این موضوع از طریق مسئولین امر پیگیری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار