هفته سوم بیست و نهمین دوره رقابت‌های اسب دوانی کورس بهاره کشور روز جمعه با حضور ۴۰ چابک سوار در مجتمع سوارکاری صفائیه شهر یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 09 April 2023

در این مسابقات که هشت هفته متوالی پیگیری می‌شود در هفته سوم به مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر برگزار و در پایان اسب برلیان خشرو، پهلوان، پرنسس اتابک، بی باک طوس و یوسین بولت، زودتر از دیگران به خط پایان رسیدند.

همچنین در این هفته که با حضور جمعی از مسئولان و تماشاگران یزدی و برخی مسافران و میهمانان نوروزی برگزار شد به صاحبان اسب‌های برتر در مجموع ۴۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی توسط هیات سوارکاری استان یزد اهدا شد.

یکی از خاستگاه‌های پرورش و تولید اسب در ایران، استان یزد است و سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه « ِارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار