مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت : سال گذشته ۴۰ هزار و ۱۴۰ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۳.۵ برابری را داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 08 April 2023

فرامرز شادفر با اشاره به تولید ۴۰ هزار و ۱۴۰ گیگاوات ساعت برق در خوزستان سال ۱۴۰۱ اظهارکرد: از این مقدار برق تولیدی ۳۰.۶ درصد در نیروگاه‌های برق آبی، ۶۸ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۴ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

وی ادامه داد : از ۲۷ هزار و ۳۲۷ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۰ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر ) و ۴۰ درصد توسط بخش دولتی ( نیروگاه‌های رامین و ماهشهر ) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر اظهارکرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۴۱ هزار و ۶۰۰ گیگاوات ساعت ۳.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: پیک مصرف در تابستان ۱۴۰۱ با مصرف هشت هزار و ۸۰۶ مگاوات نسبت به پیک بار سال قبل، ۳.۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با پانزده هزار و ۴۳۲ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۰ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۸۸ مگاوات است.

ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات است.

شبکه برق انتقال و فوق توزیع استان کهگیلویه و بویراحمد تحت نظر شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار