عشایر استان تهران با برپایی سیاه چادرهای عشایری و اجرای آیین های سنتی در نخستین نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری کشور، ویژگی های خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 11 October 2015
مدیرکل امورعشایراستان تهران در این باره افزود: همزمان با روز روستا اولین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر سراسر کشور در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد که عشایر استان تهران حضوری فعال داشتند. 

سیروس نصیری با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور پرشور روستائیان و عشایر 31 استان کشور برگزار شد افزود: جامعه عشایر استان تهران در کنار سایر عشایر استان های کشور برای معرفی توانمندیهای خود با ایجاد سیاه چادرهای عشایری همراه با پخت آش و نان محلی و نصب مشک سنتی و ایجاد پیست شتر سواری بار دیگر ظرفیت های بالقوه خود را به نمایش گذاشتند. 

*شگفتی از وجود عشایر در پایتخت 
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در روزهای 14 تا 17 ماه جاری برگزار شد خاطرنشان کرد: روزانه بطور متوسط بسیاری از علاقمندان از استان های سراسر کشور و حتی میهمانان خارجی با عشایر استان تهران دیدار کردند و همگان از وجود عشایر در پایتخت کشور شگفت زده شدند. 

نصیری گفت: در قسمت دیگر سیاه چادر عشایری استان تهران سیستم سامانه های خورشیدی از جمله حمام، فانوس، چراغ قوه و چراغ معابر خورشیدی در مناطق عشایری استان تهران به نمایش درآمد. 

مدیرکل امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: نمایش تمثال شهدای عشایر استان تهران و شب نشینی با عشایر از دیگر برنامه های ویژه این نمایشگاه بود که با استقبال خوب مردم روبرو شد. 

وی افزود: این نمایشگاه سبب شد که جامعه روستایی و عشایری سراسر کشور در محیطی مناسب دستاوردها و توانمندی های خود را به مردم معرفی کنند و با آیین های سنتی اقوام و سوغات محلی هر استان مردم آشنا شوند. 

اولین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر کشور به همت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، سازمان عشایر کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداران استانهای کشور در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار