بانوی کرمانشاهی عضو تیم ملی فوتسال قهرمانی این تیم در آسیا را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: فوتسال ما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و بازی های ما در آسیا گواهی بر این ادعا است.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 11 October 2015
بانوی کرمانشاهی عضو تیم ملی فوتسال قهرمانی این تیم در آسیا را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: فوتسال ما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و بازی های ما در آسیا گواهی بر این ادعا است.

سارا شیربیگی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از ۳ سال گذشته افتخار عضویت در تیم ملی فوتسال را دارم اما این ورزش را به صورت حرفه‌ای از ۱۰ سال گذشته آغاز کردم و تاکنون نیز باعلاقه در عرصه‌های مختلف تیم ملی را همراهی کرده ام.

وی بازی در مسابقات آسیایی مالزی را فرصتی بسیار ارزشمند برای مدال‌آوری تیم ایران عنوان کرد و گفت: قبل از اعزام، اردوهای بسیار فشرده‌ای را دنبال کردیم و تنها هدف ما قهرمانی بود و حتی در اندیشه نایب قهرمانی نیز نبودیم.

شیربیگی افزود: ۲ هفته قبل از اعزام به مسابقات از ناحیه پا دچا آسیب دیدگی شدم اما با تلاش بسیار خود را به بازی ها رساندم و اما در مالزی نیز اوضاع جسمی خوبی نداشتم و به هر شکل که بود کار کردم.

وی با اشاره به نتایج کسب شده در مسابقات آسیایی مالزی گفت: در بازی نخست تیم هنگ کنگ را با حساب ۶ برصفر بردیم و من در این بازی ۴ گل به ثمر رساندم و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شدم و پس از آن نیز تیم های مالزی و ازبکستان را شکست دادیم.

شیربیگی سخت ترین بازی در مسابقات آسیایی را دیدار با تایلند عنوان کرد و گفت: این بازی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود اما به یاری خداوند تایلند را با حساب یک بر صفر پشت سر گذاشتیم که در صورت واگذاری نتیجه این بازی به حریف سهم ما عنوان چهارمی و یا سومی بود.

عضو تیم ملی فوتسال بانوان افزود: در دیدار با ژاپن نیز کار بسیار حساس بود اما این تیم را با نتیجه ۱ برصفر بردیم و نتیجه زحمات خود را به دست آوردیم.

برای حضور در مسابقات جهانی آماده می شویم

وی پیرامون برنامه‌های آینده خود گفت: چهارم یا پنجم آبان ماه امسال دیداری دوستانه با تیم فوتسال روسیه خواهیم داشت که این مسابقات قرار است به میزبانی ایران انجام شود.

شیربیگی مهمترین برنامه خود را کسب آمادگی صد درصد برای حضور ارزشمند در مسابقت جهانی پیشرو عنوان کرد و گفت: مسابقات جام جهانی اول آذر ماه به میزبانی گواتمالا برگزار می‌شود.

وی فوتسال ایران در آسیا را بی‌رقیب دانست و بیان کرد: فوتسال ما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و بازی های ما در آسیا گواهی بر این ادعا است اما ویتنام و تایلند نیز تیم‌های توانایی در آسیا هستند.

شیربیگی چین، اسپانیا و پرتغال را تیم‌های مطرح و مدعی در جهان عنوان کرد و گفت: مسابقات جهانی قابل قیاس با سطوح آسیایی نیست اما در عرصه جهانی ایران و ژاپن از مدعیان آسیا هستند.

وی خواستار بازتاب و پوشش خبری رویدادهای فوتسال بانوان در کشور شد و افزود: متاسفانه این ورزش در کشور شناخته نشده و زمانی که از مسابقات آسیایی بازگشتیم تازه عده‌ای متوجه شدند که ایران تیم ملی فوتسال بانوان هم دارد.

نبود اسپانسر مشکل بسیاری از تیم‌های فوتسال بانوان است

شیربیگی نبود اسپانسر را مشکل بسیاری از تیم‌های فوتسال بانوان در کشور عنوان کرد و گفت: هم اکنون با تیم رشت برای حضور در لیگ برتر قرار داد دارم در صورتیکه اگر کرمانشاه تیم داشت برای استان خودم توپ می‌زدم.

وی با بیان علاقه شدید به ورزش فوتسال گفت: از دوران کودکی در رشته‌های ورزشی زیادی فعالیت می‌کردم و تا چند سال پیش عضو تیم ملی راگبی بودم اما به خاطر علاقه زیاد به فوتسال رشته‌های دیگر از جمله عضویت در تیم ملی راگبی را کنار گذاشتم.

شیربیگی بیان کرد: در این سال‌ها خانواده‌ام همواره پشتیبان، حامی و مشوق من بودند و از مربیان دلسوز خود خانم یاری و خانم صادقی نیز در پیشرفت کار کمک‌های بسیاری گرفتم.

وی با اعلام نارضایتی از وضعیت و شرایط تمرینی در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه در استان همیشه به تنهایی تمرین می‌کنم چون تیمی برای همراهی نداریم این در حالی است که بهترین مهره‌های فوتسال کشور از کرمانشاه رشد یافتند و به دلیل عدم وجود شرایط مناسب هم اکنون جذب استان‌های دیگر شدند.

شیربیگی افزود: من همیشه دوست دارم در بالاترین سطح باشم و چون در کرمانشاه تیمی برای همراهی نبود جهت حضور در لیگ برتر کشور با تیم رشت قرار داد بستم.

وی اما با انتقاد از عملکرد مدیران ورزشی در استان کرمانشاه گفت: من با وجود اینکه چندین سال در تیم ملی عضویت دارم اما تاکنون تقدیر و تشکری از مسئولان در استان ندیدیم، اگر مسئولان استان پیگیر شوند تیمی متشکل از بانوان توانمند برای حضور در لیگ برتر آماده می‌شود ما متاسقانه در این سال‌ها حتی نتوانسته‌ایم در لیگ دسته ۱ یا ۲ تیم داشته باشم.

عضو تیم ملی فوتسال بانوان حمایت از قهرمانان را سبب پیشرفت بیشتر و افتخارآفرینی در عرصه‌های مختلف دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار