کد خبر: ۱۰۹۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ 26 February 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

دشت خوزستان زیباتر از همیشه همچون نگینی سبز در ایران می‌درخشد، با کشت و زرع کشاورزان طی ماه‌های گذشته و در فصل پاییز دستان پینه بسته برای بارش باران و رحمت الهی گشوده شد.

خداوند کریم باران رحمتش را بر سرمردمان نازل کرده است، زمین سیراب شد و زمینه رشد بذر و گیاه هان فراهم شد، و دشت خوزستان به خرمنی سبز و زیبا تبدیل شد که چشم نوازی می‌کند.

نرگس زار‌های بهبهانی در فصل سرد سال پاییز و زمستان با عطر خوش بهبهان خوزستان را معطر کردند، قلعه تل با کاشت دانه‌های روغنی هم، چون خورشید زرد و خرم شد. گل‌های بابونه در رامهرمز، باغملک، مسجد سلیمان، لالی و ... خود را به طبیعت رسانده و سر از زمین براوردند.

زیبایی خوزستان در دل طبیعت نهفته است، با بهاری شدن آب و هوا و حال و هوای استان خوزستان بساط مسافرت و گشت و گذار و حظور در دامان طبیعت افزایش یافته است. دل به جاده زدن به قصد تازه کردن روح و روان و ایجاد تفریحی و شادی ارمغان اسفند ماه برای مردمان این دیار است.

از ساحل زیبای کارون و حضور پرندگان مهاجر نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد، با گشت و گذاری در اهواز به پل‌هایی می‌رسیم که بر فراز رودخانه خروشان کارون قد خم کرده اند، باد بهاری و موج زدن این رودخانه در دل شهر اهواز دیدنی است، قایق سواری نیز همواره مشتاقان خود را دارد.

گیاهان دارویی ارزشمندی از دل طبیعت خوزستان بیرون زده اند که در درمان امراض موثر واقع شده اند و طرفداران زیادی دارند، مانند آویشن، خردل، بابونه، زعفران و ... . مناطق حفاظت شده کرخه، دز، میشداغ، دیمه و تالاب های هور العظیم و شادگان نیز آماده حضور طبیعت دوستان هستند.

درختان بلوط، بن، کنار و ... تنومند و سبز شده اند و سایه خود را بر سر مسافران، گردشگران هدیه می‌دهند و بی منت به محل استراحت تبدیل شده اند وچشم داشتی جزء مهربانی با طبیعت ندارند. انتظار می رود طبیعت را دست نخورده و سالم برای دیگران بگذاریم و پس از ترک آن به همان زیبایی و تمیزی قبل ورود ما باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار