مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری مسابقه طراحی لباس و پوشاک با محوریت آیین های ملی و قومی خبر داد و گفت: تولید و عرضه لباس اسلامی متاثر از فعالیت نهادهای ذیربط از حمله فرهنگ و ارشاد است.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ 22 February 2023
علی صفدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص طراحی و عرضه لباس های اسلامی اظهار کرد: طراحی، صنعتی سازی، نظام عرضه و تقاضا در حوزه اقتصاد یعنی مطالبه مشتری و اینکه بازار لباس را به دست مشتری برساند، همچنین موضوع قیمت گذاری تا تهیه توسط مصرف کننده مراحل تولید و عرضه پوشاک در بازار است. 
 
وی افزود: نقش مهم و تاثیر گذار فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این پروسه یعنی طراحی است. 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تشکیل کارگروه استانی حوزه مد و لباس، تصریح کرد‌: 
فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر این جلسه فعالیت می کند و بسیاری از نهادهای فرهنگ، برند و تجاری ساز همچنین صمت، اماکن، اتحادیه های اصناف در حوزه تولیدات زنانه و مردانه، آموزش و پرورش، صدا و سیما و مراکز دینی در این کارگروه عضویت دارند. 
 
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: ابلاغیه و دستورالعمل‌ این کارگروه سال ١۴٠٠ در حوزه پوشش عفیفانه نوشته شد و حدود ۵ جلسه تشکیل شده با دو خروجی همراه شد، یکی از مصوبات هم نمایشگاه مد و لباس با تاکید بر حوزه عفاف و حجاب بود. 
 
وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در استان، خاطر نشان ساخت: این نمایشگاه در عرصه ملی با ١٢٠ برند تولید کننده حوزه عفاف و حجاب از مناطق مختلف کشور برگزار گردید. 
 
صفدری یکی از خروجی های فعال استان در این زمینه را حضور فعال در نمایشگاه ایران ویژند در حوزه مد و لباس در تهران اعلام کرد و گفت: کرمانشاه در یک غرفه بسیار باشکوه و بزرگ در این نمایشگاه حضور داشت. 
 
صفدری تاکید کرد: در حوزه مد و لباس بالغ بر ١۵ کارگاه متفاوت در حوزه برند سازی لباس ایرانی و اسلامی داشتیم، کارگاه های آموزشی هم در مصوبه انجام شد و اخیرا در حال تکمیل طرحی هستیم که برگزاری مسابقه طراحی لباس و پوشاک با تکیه بر محوریت آیین ها و فرهنگ های ملی ایرانی قومی و کوردی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار