مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به بهره برداری از ۱۴ طرح در بخش آب شهری و روستایی خوزستان از دهه فجر گفت: بهره برداری از این طرح ها موجب دسترسی ۱۲۱ هزار نفر از جمعیت این استان به آب شرب با کیفیت و پایدار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ 01 February 2023

محمدرضا کرمی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز دولت سیزدهم طرح های متعدد آب رسانی و پایدارسازی آب شرب مناطق مختلف شهری و روستایی در خوزستان به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه آمار تعداد روستاهای آبرسانی شده خوزستان در دولت سیزدهم با سرعت در حال افزایش است گفت: یک هزار و ۷۰۰ روستای این استان از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تاکنون از نعمت آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار شده‌اند که برای آبرسانی به این روستاها ۵۳۵ کیلومتر خط انتقال آب اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: هدف گذاری دولت به صفر رساندن روستاهای دارای تنش آبی در خوزستان است که برای تحقق این هدف گذاری، تمام ظرفیت های آبفای خوزستان با همراهی و مشارکت سپاه پاسداران به میدان آمده است.
وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال نیز ۱۴ طرح در بخش آب در خوزستان به بهره برداری می رسد افزود: این طرح‌ها با هدف ساماندهی وضعیت و کیفیت آب در شهرهای آغاجاری، حر، اندیمشک و رامهرمز و روستاهای سردشت زیدون، هندیجان ، دشت آزادگان، کارون، باوی ، شادگان، رامشیر، هفتکل و اهواز به بهره برداری می رسد.
کرمی نژاد افزود: حفاری چاه شماره ۲ شهر آغاجاری، شبکه توزیع آب شهر حر، احداث تاسیسات سرچاهی دوکوهه شهرستان اندیمشک و افزایش ظرفیت تامین آب شهرستان رامهرمز پروژه های این شرکت است که همزمان با دهه فجر امسال وارد مدار بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: ترمیم و بازسازی چاه های سردشت زیدون و اصلاح خط انتقال آب تا تاسیسات دریهک هندیجان، خرید و نصب دو باب مخزن پیش ساخته فلزی ۵۰۰متر مکعبی چذابه، آبرسانی به روستاهای مسیر سویسه شهرستان کارون، آبرسانی به روستای نگازه شهرستان باوی، آبرسانی به روستای منصوره شهرستان شادگان از دیگر طرح هایی است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: همچنین آبرسانی به روستاهای غدیر سبع، فرهه یک و ۲،چای سودان و مسلمیه، آبرسانی به روستاهای ام الخثی علیا و وسطی و سفلی و فاز اول آبرسانی به روستاهای رغیوه ، از دیگر پروژه های این شرکت است که همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وارد مدار بهره برداری می شود.
به منظور سرعت بخشی به پایان تنش آبی در تمام روستاهای خوزستان سپاه ولی عصر(عج) و قرارگاه کربلا استان به کمک شرکت آب و فاضلاب خوزستان آمد که نتیجه این همکاری تاکنون آبرسانی به صدها روستای خوزستان توسط سپاه بوده است.
تفاهمنامه آبرسانی به ۷۸۰ روستا در قالب طرح های محرومیت زدایی با سپاه به امضا رسیده و عملیات اجرایی آبرسانی در ۶۰۹ روستای خوزستان آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار