کد خبر: ۱۰۸۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 26 December 2022

اختصاصی هما خوزستان 

مینا فراز 

مه گرفتگی شدید در آسمان خوزستان از بامداد امروز رخ داد، مه چنان شدید بود که تا فاصله های نزدیک هم نمایان نبود و  دید کافی وجود نداشت.

در این میان به علت ریزش هوای سرد عرض‌های شمالی و افت نسبی دما و رطوبت ناشی از بارش‌های اخیر پدیده غالب در اکثر نقاط استان مه یا مه رقیق به وقوع پیوست. 

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دید افقی در شهرستان‌های اهواز، شادگان، بندر ماهشهر و گتوند به ۵۰ متر رسید، همچنین میزان دید افقی در شهر‌های ایذه، آبادان، مسجدسلیمان دزفول و بستان به ۱۰۰ متر رسید.

با توجه به مه گرفتگی شدید صبح امروز در شهر‌های استان، تمام پرواز‌های ورودی و خروجی از فرودگاه شهید قاسم سلیمانی لغو شد.

با وقوع پدیده مه گرفتگی رانندگی کردن در جاده ها مستلزم رعایت کامل اول ایمنی و احتیاط است چراکه به دلیل کاهش شعاع دید امکان تصادف رانندگی و واژگونی خودرو ها وجود دارد.

باتوجه به اینکه در فصل سرد سال امکان وقوع پدیده مه گرفتگی و کاهش شعاع دید وجود دارد باید تصمیم های متناسب با شرایط هایی که پیش بینی می شود گرفته شود تا شاهد رخداد حوادث نباشیم.

طی روزهای گذشته ارتفاعات تاراز در شهرستان اندیکا با بارش برف زمستانی سفید پوش شد و تردد در جاده تاراز با به همراه داشتن زنجیر چرخ صورت می گیرد .

همچنین هواشناسی بارش باران را برای ب خی نقاط استان خوزستان پیش بینی کرده است که انتظار می رود شهروندان از رفتن به حریم رودخانه‌ها ها و بستر رودهای فصلی در این شرایط خود داری کنند.

خوزستان استانی چهار فصل است و هر گوشه از این دست پهناورد شرایط آب و هوایی خاصی دارد که همواره در فصل های مختلف علاقمندان خاص خود را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار