مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از به روی صحنه رفتن ١٧ نمایش در جشنواره منطقه ای تئاتر فجر در استان خبر داد و گفت: میزبان ٢۵٠ نفر از هنرمندان ٩ استان هستیم.
کد خبر: ۱۰۸۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 26 December 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه علی صفدری در نشست جشنواره منطقه ای فجر اظهار کرد: خوشبختانه وقفه ای که به دلیل شیوع بیماری کرونا در جشنواره ها و فعالیت های هنری بوجود آمد امروز برطرف شده و در حوزه هنر تئاتر هر ساله در بهمن ماه و دهه فجر جشنواره فجر برگزار می شود و بر اساس برنامه ریزی ها گروه های هنری در جشنواره استانی شرکت می کنند.

وی با اشاره به یک وقفه و فاصله ٧ الی ٨ ساله بین جشنواره استانی و جشنواره ملی فجر، افزود: امسال وزارت فرهنگ تصمیم گرفت این جشنواره منطقه ای دوباره آغاز شود، اولین منطقه ای هم که برنامه ریزی برای شکل گیری جشنواره ای در آن اتفاق افتاد استان کرمانشاه است، در ۴ استان جشنواره منطقه ای در حال شکل گیری است نتخبین جشنواره های استانی شرکت می کنند و به جشنواره اصلی و ملی اعزام می شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه میزبان نخستین جشنواره منطقه ای در کشور هستیم، تصریح کرد: استان های آذربایجان شرقی، غربی اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام و استان کردستان در این جشنواره مهمان کرمانشاه هستند از فردا بعد از ظهر با برنامه و زمانبندی که همکاران ما در انجمن نمایش ارسال کردند از روز چهارشنبه ٧ دی ماه اجراها آغاز می شود.

وی ادامه داد: آخرین اجرا هم روز ٩ دی ماه ساعت ٢٠ خواهد بود و در صورتی که آخرین اجراها بدر ساعت ٢٢(١٠ دی ماه) باشد برنامه اختتامیه با حضور چهره های هنری و مسئولین و اهالی رسانه برگزار و منتخبین هم اعلام می شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به حضور اقوام مختلف در این جشنواره، تصریح کرد: این جشنواره به نوعی جشنواره اقوام نیز هست
و این فرصت بسیار مهم و مغتنمی محسوب می شود.

وی گفت: ١٧ اجرا در مجموعه تالار انتظار و بخش کوچکی هم در تالار شهید آوینی خواهد بود تماشای این آثار برای عموم مردم شریف استان کرمانشاه مهیا و به صورت رایگان است ٢۵٠ نفر از ٩ استان ذکر شده در حوزه نمایش مهمان استان هستند که یک ظرفیت بزرگ محسوب می شود و یک جامعه هنری، خلاق و اثر گذار به مدت ۴ روز در استان حضور دارند، می توانیم از ظرفیت های هنری، فنی و تخصصی این افراد استفاده کنیم.

صفدری تشریح کرد: نکته بسیار مهم جشنواره منطقه ای تئاتر علی رغم گرد هم آمدن اقوام و تماشای آثار،
انتقال مفاهیم با زبان هنر و نمایش است و جنس اثرگذاری آن نسبت به سایر برنامه ها متفاوت است
لذا هنرمندی که با زبان و کلام خود در یک صحنه مفهمومی را منتقل می کند، در این جشنواره هم بسیاری از موضوعات موضوعاتی برای انتقال مفاهیم معرفتی است.

وی در ادامه به کمک های دستگاه هایی مانند شهرداری، استانداری، میراث فرهنگی، بسیج هنرمندان، کانون پرورش فکری در برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: از رسانه ها انتظار داریم در پوشش این برنامه ما را یاری کنند تا با یک کار جمعی فضای شور و نشاط را در جامعه تقویت کنیم. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مجموعه هزینه هایی که برای این رویداد صرف شده را حدود ٢ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حوزه تئاتر ۵ آموزشگاه و ٢٨ انجمن گروه نمایشی داریم که دو سالی برنامه این انجمن ها بر اساس روال همیشگی نبود اما در مجموع فعالیت های مفیدی صورت گرفته مانند افتتاح یک موسسه تک منظوره در این حوزه،  خوشبختانه این مسیر در حال طی شدن است نه فقط در حوزه تئاتر بلکه جذب نیرو و استعدادها در حوزه هنر مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از جهت زیرساخت در حوزه نمایش جزو استان های برخوردار محسوب می شود و دارای امکانات مقبول است، خاطر نشان کرد: اما این ظرفیت ها به دلایل مختلف دچار مشکل شده بودند، جشنواره فرصتی شد تا ظرفیت موجود و ضعیف شده که مغفول مانده بود را دوباره احصا کنیم و اکنون سیستم نور پلاتوها تجهیز شده و دوباره همه امکانات آن ها به روز رسانی شدند به این ترتیب توجه به حوزه زیرساخت به خوبی انجام شد و امروز جزو استان های برتر از نظر زیرساخت های حوزه نمایش هستیم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار