مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ هزار و ۵۹۵ نفر در استان خوزستان از آموزش های مهارتی ، فنی وحرفه ای در بخش دولتی و غیر دولتی بهره مند شدند.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 26 December 2022

به گزارش ایرنا شهرام ملایی هزاروندی دوشنبه در خصوص ارائه اموزش های مهارتی در استان بیان کرد: در این مدت در ۵۵ مرکز دولتی و یکهزار و ۲۴ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای ۱۳میلیون و۶۱۸هزار و۵۷۰نفر ساعت آموزش مهارتی برای این افراد برگزار شد.

وی افزود: از این میزان آموزش ۳۳ هزارو۴۷۴ نفر دوره در مراکز دولتی و ۳۸ هزار و ۱۲۱ نفر دوره در موسسه های کارآموزی آزاد در بیش از ۶۰۰ حرفه با رویکرد صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ وهنر اجرا شد.

ملایی هزاروندی گفت: اهداف آموزش فنی و حرفه ای ایجاد زمینه اشتغال مولد، اشاعه فرهنگ کار در جامعه، نوسازی فنون تولید ملی، افزایش بهره وری کار،ایجاد توانمندی های لازم برای استفاده از فناوری پیشرفته در راستای کمک به اهداف اقتصادی کشور است.

وی بیان کرد: بارزترین ویژگی آموزش مهارتی فنی وحرفه ای کوتاه مدت و موثربودن دوره آموزشی در ایجاد کار و احراز شغل در جوانان جویای کار است.

ملایی هزاروندی گفت: آموزش مهارتی در مراکز ثابت دولتی،آموزشگاههای آزاد، حاشیه شهرها، کارگاههای مهارت آموزی در محیط واقعی ، مرکز تخصصی مهارتهای پیشرفته ، مراکز درمانی بهزیستی ،سیار شهری، زندان، پادگان، مناطق روستایی، جوار کارخانجات، عشایر، مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ، صنعت ساختمان و سایر تفاهمنامه های منعقده ارایه شده است.

به گفته وی در بخش خصوصی نیز این آموزش ها در رشته های مختلف مهارتی با رویکرد خدمات ، صنعت ، کشاورزی و نیز فرهنگ وهنر ارایه گردیده است.

بر اساس اعلام اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان بیش از ۶ هزار نفر از ابتدای امسال تا کنون در این استان در آزمون های مهارتی تعیین صلاحیت شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار