فرماندار ری:
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شایسته است فاصله‌ای که بین دانش‌آموزان و معلمان به خاطر شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن آموزش‌های مجازی ایجاد شده به صورت تدریجی و با ورود و فعالیت مربیان پرورشی برطرف شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 19 October 2022

به گزارش تابناک تهران، حمید زمانی در این خصوص افزود: پیش از کرونا، ارتباط خاصی میان معلمان و دانش آموزان برقرار بود و همین موضوع موجب تاثیرگذرا رفتار، تدریس و فرهنگ معلمان بر روی دانش آموزان می شد اما برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی طی سه سال گذشته، آنان را از تاثیر حضور معلم بی بهره کرده است.

وی تاکید کرد: از همین رو در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بنا شد به این مساله اهمیت داده شود.

زمانی اظهار داشت: یکی دیگر از چالش هایی که در بخش آموزش و پرورش شهرستان می توان مشاهده کرد، کمبود فضای آموزشی است که با وجود فعالیت دو شیفته بودن مدارس، متوسط تعداد دانش آموزان هر کلاس به ۳۵ نفر می رسد.

فرماندار ویژه شهرستان ری خواستار ورود خیران برای توسعه فضاهای آموزشی و کمک به مدرسه سازی در این شهرستان شد و تاکید کرد: در هر زمینه ای که مردم ورود کرده اند و به کمک رفع مشکلی آمده اند، آن مساله به بهترین شکل رفع شده است اتفاقی که اکنون باید در حوزه مدرسه سازی شهرری رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم برای کمک به توسعه مدرسه سازی بیایند می توانند کمبود کلاس درس و مدرسه را نیز مرتفع سازند.

زمانی ادامه داد: ساختار اداری از سویی به سبب نبود اعتبار کافی و از سوی دیگر به دلیل کمبود انگیزه و بروکراسی پیچیده، باید برای مدرسه سازی و افزایش تعداد کلاس های درس از خیران کمک گرفت.

فرماندار ویژه شهرستان ری یکی دیگر از چالش های پیش روی مدارس شهرستان را نبود سرایدار و نیروی خدماتی برشمرد و گفت: از ۱۰ سال گذشته که دستورالعمل ها مانع از جذب نیروی سرایدار و خدماتی برای مدارس شده، نیروی جدیدی به منظور نظافت و رسیدگی به این فضاها جذب نشده است.

وی اضافه کرد: اکنون خود نیروهای فرهنگی فعال در مدارس به علت عشقی که به این فضاها و تمیزی آنها دارند، کار نظافت و خدمات آن را انجام می دهند، از همین رو بنا شد طی مذاکره ای با شهرداری، تعدادی از نیروهای خدماتی به این منظور به کار گرفته شوند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده و به دلیل گستردگی و جمعیت بالای دانش آموزی دارای ۲ ناحیه و ۲ منطقه آموزش و پرورش کهریزک و حسن آباد فشافویه است.

هم اکنون در نواحی یک و ۲ شهرری و ۲ منطقه کهریزک و فشافویه آموزش و پرورش شهرستان ری افزون بر ۱۴۰ هزار دانش آموز در ۵۹۳ مدرسه تحصیل می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار