کد خبر: ۱۰۷۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ 10 October 2022

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

کشاورزان پا به زمین‌های کشاورزی گذاشتند برای برداشت محصول، ثمرچینی از باغات، فصلی پر انرژی برای برداشت نعمت از اراضی و باغات.

برداشت یاقوت سرخ آغاز شده و کشاورزان مشغول برداشت این میوه پرخاصیت هستند انار سرخ از باغات برداشت و راهی بازار می‌شود تا زینت بخش خانه‌ها شود.

دانه‌های ترش و شیرین با نظم و ترتیب در این میوه دوست داشتنی ردیف شدند، کشاورزان در باغات مه تلاش خود را برای جمع آوری محصول از درختان که کمر زیر بار ثمره خم کرده اند به کار گرفتند. لبخند شیرین باغداران حاکی از برداشت خوب از این اراضی است.

زمین سفره نعمت خود را پهن کرده تا زحمتکشان حاصل دسترنج خود را برای گذران زندگی جمع آوری کنند. زحمات زیادی مانند کاشت، آبیاری، سم پاشی، کود دهی و ... برای داشتن محصولی باکیفیت از سوی باغداران کشیده می‌شود.

سطح باغات انار در خوزستان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار بارور و همچنین ۲۵۰ هکتار آن نهال هستند.

از انار برای فروش در میوه فروشی ها، شربت انار، ترشی انار و رب انار استفاده می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

باغملک، دزپارت و ایذه شهرستان‌های مهم تولید انار در استان هستند. فصل برداشت انار در این شهرستان‌ها از نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود و این عملیات تا آبان ماه ادامه دارد، برداشت انار در ایذه، دزپارت و منطقه ییلاقی شیوند اوایل آبان ماه شروع خواهد شد.

با توجه به نوبرانه بودن محصول انار استان، بخش عمده انار تولیدی برای تازه‌خوری در بازار‌های محلی استان و سایر نقاط کشور عرضه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار