استاندار خوزستان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته از سوی استانداری خوزستان و دیگر مسوولان کشوری با طرف‌های عراقی گفت: تاکنون ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به منظور سرعت بخشیدن به عبور زایران از مرز و انتقال به شهرهای مقدس عراق در مرز شلمچه و چذابه مستقر شده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 11 September 2022

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان صادق خلیلیان با اشاره به آخرین وضعیت تردد زایران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی خوزستان افزود: با توجه به حضور خیل عظیم عاشقان حسینی در ۲ مرز چذابه و شلمچه و کمبود وسایل نقلیه در مرزهای کشور عراق، با مذاکراتی که در چند روز گذشته با مسوولان این کشور داشتیم ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در ۲ مرز چذابه و شلمچه به منظور تسهیل تردد زایران آماده خدمت رسانی شده‌اند.

وی بیان کرد: این تعداد اتوبوس در چند روز گذشته از پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه به تدریج وارد خاک عراق شدند و زایران را به نزدیک‌ترین شهرهای عراق مانند بصره و العماره انتقال دادند.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته تردد زایران از روز گذشته(شنبه)  در عراق روان‌تر شده است.

گفتنی است استاندار خوزستان روز پنجشنبه با حضور در شلمچه عراق و روز جمعه با حضور در شیب عراق هماهنگی لازم برای ورود اتوبوس‌های ایرانی به خاک این کشور را انجام داد. همچنین وزیر کشور نیز در روزهای گذشته با همتای عراقی خود پیرامون تامین وسایل حمل و نقل و تسهیل تردد زایران دیدار داشت.

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور نیز روز پنجشنبه و احمد وحیدی، وزیر کشور  روز جمعه به همراه استاندار خوزستان به منظور رفع مشکلات زایران از پایانه‌های مرز شلمچه و چذابه دیدن کردند.

زایران اربعین حسینی پیش از عزیمت به سمت مرزها از آخرین وضعیت مرزها از طریق ستاد مرکزی اربعین حسینی کسب اطلاع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار