دبیر هیات ورزش روستایی خوزستان:
دبیر هیات ورزش روستایی خوزستان از افتتاحیه مسابقات منطقه ای مینی فوتبال در پانزدهم مهرماه همزمان با روز روستا و عشایر با حضور وزیر ورزش و جوانان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷ 06 September 2022

 

به گزارش تابناک خوزستان: دبیر هیات ورزش روستایی خوزستان از افتتاحیه مسابقات منطقه ای مینی فوتبال در پانزدهم مهرماه همزمان با روز روستا و عشایر با حضور وزیر ورزش و جوانان خبر داد.
داود جباری،دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی استان خوزستان در نشست خبری روز سه شنبه (پانزدهم شهریور‌ماه) در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی گفت: هیات ورزش روستایی همانند سایر فعالیت‌های فرهنگی خود با همکاری اداره ورزش و جوانان، در مرزهای چذابه و شلمچه مواکبی برای خدمت رسانی به زوار امام حسین برپا کرده است.
جباری در ادامه گفت: ما در استان تا کنون قریب به ۱۵۱ خانه ورزش روستایی افتتاح و تجهیزاتی را برای استفاده عموم به این اماکن وارد تا شاهد پرورش استعدادها باشیم و این اقدام با توجه به محدودیت‌هایی که در روستاها در خصوص ورزش بانوان و کمبود زیرساخت ها وجود دارد انجام گرفته و سعی کرده ایم از فضاهای موجود نهایت استفاده را ببریم تا آقایان و بانوان هر دو بتوانند از این فضاها بهره ببرند.
دبیر هیات ورزش روستایی خوزستان ضمن اعلام اینکه تا پایان امسال نیز حدود ۳۶ خانه ورزش روستایی دیگر افتتاح خواهد شد گفت:با مدیر کل ورزش و جوانان استان صحبت هایی در خصوص زیرساخت های ورزش روستاها داشتیم که آقای بنی تمیم قول مساعد دادند تا در تعداد زیادی از روستاها زمین‌های چمن مصنوعی برای استفاده عموم افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
وی در خصوص برگزاری جام مینی فوتبال تحت عنوان جام پرچم گفت: استارت این جام از وزارت ورزش و جوانان زده شد تا به این واسطه تحرکی در روستاها به وجود آوریم زیرا ورزش قالب در روستاها ورزش‌های توپی و فوتبال است بنابراین تصمیم بر این گرفته شد که با هماهنگی اداره ورزش و جوانان هر استان، هیات ورزش روستایی با همکاری هیات ورزش های همگانی عهده دار برگزاری این مسابقات گردد.
جباری در ادامه افزود: ۶۰۸ تیم برای حضور در مسابقات مینی فوتبال جام پرچم ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۳۵ تیم آقایان و ۸۳ تیم بانوان هستند و برای ما چنین استقبالی توسط بانوان روستایی باورنکردنی بود.
داود جباری هدف از برگزاری جام پرچم را ایجاد تحرک،نشاط،شادابی در روستاها و همچنین کشف استعدادهای برتر در زمینه رشته مینی فوتبال عنوان کرد و گفت:بعد از شناسایی این استعداد ها به دنبال تزریق این بازیکن ها به باشگاه های برتر استان و حتی کشور و در نهایت تیم ملی هستیم و یکی از امتیازات مهمی که در نشست های مختلف در وزارت ورزش و فدراسیون به آن پرداختیم این بود که ۳تیم برتر این مسابقات بتوانند مجوز باشگاه دریافت کنند.
وی افزود:این مسابقات در چند مرحله برگزار می‌شود مرحله اول بین بخشی و در حال برگزاری است.قهرمانان هر بخش با هم در قالب رقابت های شهرستانی و پس از آن یک تیم به عنوان نماینده هر شهرستان به مسابقات منطقه ای راه خواهد یافت و منتخبین شش منطقه تعریف شده به مرحله نهایی در مرحله شهرستان راه می‌یابند که در اهواز برگزار خواهد شد،در نهایت قهرمان این بخش به مسابقات منطقه ای استانی صعود خواهد کرد.
دبیر هیات ورزش روستایی خوزستان عنوان کرد: ۲۹شهرستان در بخش آقایان و در ۱۸ شهرستان بانوان در حال برگزاری این مسابقات هستند.بیشترین تیم های شرکت‌کننده به ترتیب: ایذه، دزپارت(دهدز) و باغملک و کمترین حضور از اندیمشک، آغاجاری و گتوند هستند.ضمن اینکه ما سعی کردیم نیازهای اولیه برگزاری مسابقات را فراهم نماییم،تمام ورزشکاران شامل تقریبا۵۰درصد تخفیف بیمه ورزشی شدند و به تمامی تیم ها لباس ورزشی اهدا شد.همچنین به هیات تمام شهرستان ها توپ اهدا کردیم.
جباری تصریح کرد:در ۲۹شهرستان و در چهار هزار و ۴۲ روستا، جمعیت روستایی ما بالغ بر یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر است که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ روستا به میانگین جمعیت دهیاری رسیدند و این آمار نشان می دهد نیاز است تا به زیرساخت های ورزشی روستاها توجه بیشتری شود و ما از نمایندگان مجلس تمام شهرستان تقاضا داریم حمایت کنند تا این جمعیت زیاد روستایی را تحت پوشش قرار داده و بتوانیم به رشد ورزش در روستا کمک کنیم.
وی در پایان از برگزاری افتتاحیه مسابقات منطقه ای مینی فوتبال در روز پانزدهم مهرماه همزمان با روز روستاو عشایر در یکی از روستاهای شهرستان ایذه با حضور وزیر ورزش و جوانان خبر داد و افزود:جشنواره بازی‌های بومی و محلی همزمان با این افتتاحیه و به صورت نمایشی برگزار خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار