معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی 4 مرکز پرتو در مناطق 18، 14 و 5 تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 05 October 2015
محمد باصری با اشاره به برنامه های سازمان رفاه در آستانه روز جهانی کودک اظهار داشت: قرار است تا در 16 مهرماه - روز جهانی کودک- مراسم ویژه ای با حضور 3 هزار و 200 کودک کار و خیابان در فرهنگسرای خاوران برگزار شود.
وی با تاکید بر حضور 12 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه کودکان کار و خیابان در برگزاری مراسم گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا با برپایی 15غرفه نقاشی، گل بازی، ورزش، عروسک سازی، آموزش ترافیک و ... فضایی شاد و مفرح برای کودکان ایجاد شود تا این عزیزان ساعاتی بدون دغدغه در کنار دوستان خود باشند.
معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه به برنامه های این سازمان در راستای گسترش مراکز پرتو پرداخت و تصریح کرد: سال گذشته به همت شهرداری 8 مرکز پرتو به معنی پیگیری، روانشناختی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان در تهران راه اندازی شد. پیش از آن نیز شهرداری زیرساخت های لازم برای راه اندازی 5 مرکز پرتو را در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار داده بود.
باصری با بیان اینکه امسال نیز قرار بود تا 2 مرکز پرتو در مناطق 18 و 14 راه اندازی شود، افزود: اما شهرداری در نظر دارد تا در این مورد فراتر از تعهدات خود عمل کند و تا پایان سال 4 مرکز پرتو را راه اندازی کند.
وی گفت: در واقع امسال 2 مرکز پرتو در منطقه 18، یک مرکز در منطقه 14 و دیگری در منطقه 5 ایجاد می شود.
معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه در پایان با تاکید بر افزایش تعداد کودکان تحت پوشش مراکز پرتو خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 3 هزار کودک کار و خیابان تحت پوشش مراکز پرتو هستند و ما پیش بینی می کنیم تا با افزایش مراکز پرتو، تعداد کودکان کار و خیابان تحت پوشش نیز به 3500 نفر افزایش پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار