فرماندار میبد خبر داد
فرماندار میبد از افتتاح ۴۲ طرح این شهرستان به مناسبت هفته دولت خبر داد و از طرح های مهم تحولی در این شهرستان به پیگیری راه‌اندازی مجتمع فولاد میبد بعد از ۱۷ سال توقف در قالب مصوبه سفر ریاست‌جمهوری، همچنین ایجاد شهرک‌های تخصصی زیلو و کاربافی و نیز شهرک گلخانه‌ای فدک در این شهرستان نام برد.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ 24 August 2022

«سید جمال سجادی پور»امروز چهارشنبه دوم شهریورماه به ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر اعلام کرد: شهرستان میبد در هفته دولت امسال شاهد بهره‌برداری ۴۲ طرح عمرانی و زیرساختی با اعتبار ارزی و ریالی معادل ۶۳۰ میلیارد تومان است که این طرح ها جدای از ۷۰ میلیارد ریال طرح‌های افتتاح شده متمرکز در شهرک صنعتی شهرستان است.

وی با بیان این که با بهره‌برداری از این طرح ها برای ۱۱۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد، طرح‌های مورد بهره‌برداری هفته دولت در شهرستان را تقریباً مربوط به تمام حوزه‌ها اعم از حوزه‌های شهری و روستایی، برق‌رسانی، آب‌رسانی و گازرسانی و کشاورزی خواند و در مورد اخیر گفت: در بخش کشاورزی شاهد افتتاح دو طرح آبیاری نوین خواهم بود که با راه اندازی آنها با سرمایه گذاری ۶.۴ میلیارد تومان معادل ۵۴ درصد از سطح زیرکشت شهرستان به این سیستم آبیاری تجهیز خواهند شد و ان در حالی است که این رقم در استان حدود ۳۵ درصد است.

سجادی‌پور در ادامه مجموعه طرح‌های تحولی در شهرستان میبد را ۲۱ مورد اعلام کرد و گفت: از مهم‌ترین این طرح ها می توان به باند دوم کمربندی شرقی میبد اشاره کرد که با جذب اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری، پیگیری آن هستیم.

وی حفر هفت حلقه چاه با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان را از دیگر این طرح ها نام برد و افزود: با حفر این چاه‌ها ۱۶۰ لیتر آب‌ بر ثانیه به شبکه آب شهرستان اضافه می‌شود که امیدواریم با اختلاط این آب استحصالی با آب انتقالی شاهد توزیع آب باکیفیت یکسان در تمام مناطق شهرستان باشیم.

وی خازرنشان کرد: تکمیل فاز دوم بیمارستان میبد، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی، تکمیل دومین مهمانشهر شهرستان برای اتباع خارجی با توجه به مهاجرپذیری بالای میبد، پیگیری ساخت استادیوم میبد از دیگر طرح‌های تحولی در شهرستان است.

فرماندار میبد از تلاش برای راه‌اندازی مجتمع فولاد میبد بعد از ۱۷ سال توقف در قالب مصوبات سفر ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: این واوحد راکد با توجه به سهم ۴۶ درصد سهام ان به ایمیدرو واگذار و مقرر شده شرکت چادرملو آن را در بازه یک‌ساله مجدداً راه‌اندازی و طی ۱۵ سال بعد بحث‌های توسعه و تکمیل آن دنبال شود.

وی از پیگیری شهرک تخصصی زیلو و کاربافی با توجه به ظرفیت‌های خوب گردشگری شهرستان خبر داد و گفت: در حوزه سامان خانواده نیز طرح‌های مربوطه در شهرستان دنبال می‌شود.

وی به تلاش در جهت راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای فدک اشاره و اضافه کرد: موزه مرکزی میبد با کمک شهرداری و خیر محترم نیز در حال دنبال شدن است و امیدواریم امسال ۸۰ تا ۹۰ درصد عملیات اجرایی آن پیش برود.

وی با بیان این که در شهرستان میبد سالیانه ۱۰ مدرسه خیرسازی ایجاد می شود، از پیگیری ساخت پنج مدارس خیرساز دیگر در سال جاری خبر داد.

سجادی‌پور تکمیل مرکز ژنتیک و راه‌اندازی تصفیه‌خانه میبد با پیشرفت ۷۰ درصد در این شهرستان را نیز یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که فاز اول این تصفیه خانه در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی به طرح‌های سفر ریاست‌جمهوری در میبد از جمله اختصاص ۴۰ میلیارد تومان در بخش آموزش‌وپرورش، ۴۵ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۱۷۰ میلیارد تومان در بخش راهداری، ۷.۲ میلیارد تومان در حوزه منابع طبیعی، هشت میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و ۱۰ میلیارد تومان در حوزه دانشگاه و بخش‌های دیگری مانند حوزه علمیه نیز اشاره و تصریح کرد: در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان در قالب این طرح ها به شهرستان اختصاص یافته که برخی نیز بین بخشی هستند.

فرماندار در پایان نیز از ثبت نام هفت هزار متقاضی مسکن ملی در شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع دو هزار و ۷۵۰ نفر متقاضی نهایی شده برای ۶۶۰ مورد زمین تامین شده و پیگیری برای تامین زمین در مناطقی مانند ندوشن و بفروئیه نیز در حال انجام است.

سجادی‌پور اعلام کرد: برای اولین بار طرح های ورزشگاه شهدای میبد با اعتبار ۵ میلیارد تومان، بیمارستان میبد به اعتبار ۵ میلیارد تومان و روکش آسفالت راه های فرعی با سرمایه ۹.۲ میلیاد تومان پیوست ملی اعتبار گرفته و سه طرح پایانه مسافربری، استادیوم و دانشکده علوم پزشکی شهرستان میبد نیز در بودجه امسال کد دریافت کرده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار