سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد گفت : امنیت غذایی از مؤلفه های امنیت انسانی است که نقش مهمی در احساس امنیت شهروندان ایفا می کند.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵ 05 October 2015

به گزارش تابناک یزد،احمد ترحمی در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی افزود : امنیت انسانی یکی از پدیده های چندبعدی و اثرگذار در حوزه امنیت است و امنیت غذایی از موضوعات مهم این حوزه می باشد .

وی ادامه داد : منظور از امنیت غذایی دسترسی شهروندان جامعه به لحاظ کمی و کیفی به مواد غذایی است ، رعایت استانداردهای بهداشتی در تهیه غذا یکی از جنبه های مهم امنیت غذایی است و دام و طیور منبع تغذیه و تامین کننده سبد غذایی آحاد جامعه است.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری در بخش دیگری از سخنان خود دامپزشکی را سنگربان اصلی سلامت غذایی دانست و خاطرنشان ساخت: کافی است نیم نگاهی به فهرست بلندبالای بیماری های مشترک بین انسان و دام بیندازیم تا به صحت این ادعا که « دامپزشکی مرزبان همیشه بیدار امنیت انسانی و غذایی است» پی ببریم.
این مقام مسئول با اشاره به وجود 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام، بر اهمیت نقش حساس دامپزشکی در چرخه سلامت و احساس امنیت شهروندان تأکید کرد و گفت: همه می دانیم احساس ناامنی در جامعه آثار مخرب تری از خود ناامنی دارد.
ترحمی تصریح کرد: در عصر حاضر بهداشت و سلامت انسان از بهداشت و سلامت دام و طیور غیرقابل تفکیک است و به همین علت است که سلامت دام و طیور نقطه آغازین چرخه سلامت انسان و امنیت انسانی است.
وی ادامه داد : اجرای طرح تحول سلامت که ارمغان دولت تدبیر و امید برای جامعه ایرانی است بدون توجه به پیش زمینه آن یعنی تحول در چرخه سلامت و بهداشت دام و طیور کاری ناقص و ابتر است چراکه بی توجهی به سلامت دام و طیور و مؤلفه های مختلف تهدید در این حوزه، چرخه سلامت انسانی را دچار مخاطره خواهد کرد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ادامه داد: برشمردن تهدیدات زیستی در حوزه پدافند غیرعامل بیانگر بخش دیگری از نقش دامپزشکی و سربازان عرصه سلامت محیط است.
ترحمی افزود: تروریسم زیستی یکی از خطراتی است که در حوزه پدافند غیرعامل جامعه ما را تهدید می کند و همواره باید مراقب آن باشیم.
وی تاکید کرد : رصد و پایش، آشکارسازی، هشدار دهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی و بازتوانی منابع، محدودسازی و رفع آلودگی و در یک کلام مقاوم سازی مرزهای سلامت جامعه در برابر تهدیدات زیستی وظیفه اصلی دامپزشکی است.
این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود به سختی های کار کارکنان دامپزشکی اشاره و از زحمات دلسوزانه کارکنان خدویم اداره کل دامپزشکی استان یزد تشکر و قدردانی کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار