مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه فعالیت سامانه مونسون در استان تا هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 02 August 2022

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فعالیت سامانه بارشی در خوزستان اظهار کرد:  فعالیت سامانه مونسون در خوزستان ادامه دارد و تا هفته آینده همچنان احتمال بارندگی در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان وجود دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در روزهای شنبه و یکشنبه در ارتفاعات و مناطق شرقی خوزستان بارندگی رخ دهد و تا آخر هفته آینده احتمال بارندگی در ارتفاعات خوزستان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: لبه سامانه مونسون روی خوزستان قرار گرفته است بنابراین منجر به جنوبی شدن جریانات و افزایش رطوبت در استان شده است. این سامانه سطوح بالا و پایین جو را نیز به گونه‌ای تغییر می‌دهد که ضرایب ناپایداری در این منطقه بالا می‌رود و این رطوبت موجب بارندگی در خوزستان می‌شود.

سبزه‌زاری افزود: این شرایط کم و بیش تا هفته آینده در خوزستان وجود دارد در نتیجه در این مدت هر روز در بعد از ظهرها در مناطق کوهستانی، شرقی و شمال شرقی بارندگی وجود دارد.

وی بیان کرد: در صورتی که همرفت در یک نقطه بسیار شدید شود می‌تواند موجب وزش باد شدید شود. روز گذشته مشاهده کردیم که در ایذه و باغملک ابتدا وزش باد شدید و گرد و خاک رخ داد و سپس بارندگی اتفاق افتاد. 

برچسب ها: هواشناسی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار