۴۷۹ پرونده تخلف انحراف از قوانین پارسال در مازندران تشکیل که علاوه بر ارسال این پرونده‌ها به دادسرا، در حین رسیدگی هم مبلغی معادل ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به خزانه برگشت داده شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 27 July 2022

به گزارش تابناک مازندران از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل دیوان محاسبات مازندران با بیان اینکه مطابق اصل ۵۴و ۵۵ قانون اساسی وظیفه رسیدگی به امور مالی کشور به دیوان محاسبات سپرده شده، گفت: 

محصول رسیدگی به امور در قالب گزارش تفریق بودجه تقدیم مجلس می‌شود که مطابق همین دو اصل باید در اختیار عموم مردم هم قرار بگیرد.


احمد ده محسنی افزود: مطابق بند یک ماده ۲۱۹ آیین نامه داخلی مجلس مقرر شده تا سی ام دی ماه هر سال این گزارش تهیه و به مجلس ارائه شود، اما پارسال در یک اقدام قابل توجه این گزارش چهار ماه زودتر از موعد آماده شد که یک رکورد محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه قانون بودجه هر سال انقضای یک ساله دارد، گفت: سند بودجه وصول و هزینه کشور در یک سال مالی در این سند منظور می‌شود بنابراین وقتی این گزارش زودتر آماده می‌شود، نقاط ضعف و چالش‌های سال گذشته در تدوین بودجه سال بعد لحاظ می‌شود.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران افزود: اقدام دیگر دیوان محاسبات غیر از گزارش تفریغ بودجه سالانه، قانون بودجه سال جاری در بازه دو ماهه بررسی می‌کند.


ده محسنی ادامه داد: ۴۷۹ پرونده تخلف انحراف از قوانین پارسال در مازندران تشکیل که علاوه بر ارسال این پرونده‌ها به دادسرا، در حین رسیدگی هم مبلغی معادل ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به خزانه برگشت داده شد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار