مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: در استان قم حدود ۳۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که امسال ۷ نقطه حادثه خیز اصلاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ 21 July 2022

به گزارش تابناک قم، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه با بیان اینکه در زمینه بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی در ۴ ماه گذشته حدود ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است گفت: در چند ماه آینده حدود ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی روکش آسفالت خواهد شد.

حسین زنجیرانی فراهانی افزود: امسال برای بهسازی و آسفالت راه روستا‌های شهرستان کهک و شهرستان جعفر آباد بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی انجام روکش آسفالت جاده قدیم قم - تهران با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار را از دیگر طرح‌های در دست اقدام راهداری عنوان کرد و افزود: در این مسیر، حدود ۴ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده و عملیات روکش آسفالت از کیلومتر ۳ تا ابتدای شهرک شکوهیه در حال انجام است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص اصلاح روکش آسفالت راه‌های شریانی استان گفت: شبکه راه‌های شریانی استان در محور جعفریه، جاده قدیم قم- کاشان و جاده قم – اراک با حضور چندین پیمانکار، اصلاح روکش آسفالت این محور‌ها در دست اقدام قرار دارد.

وی در خصوص مسیر پر تردد و پر حادثه پردیسان –ورجان گفت: در این مسیر ۱۲ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده و با اجرای شیار نوری، نصب تابلو‌های خطر وتصادف، ایجاد شیب شیروانی و نصب دوربین کنترل سرعت، سعی کرده ایم سطح ایمنی این جاده نیز ارتقاء یابد.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به اینکه ۳۰ نقطه حادثه خیز ومستعد حادثه در استان وجود دارد گفت: امسال اصلاح ۷ نقطه حادثه خیز در محور‌ها در دست اقدام قرار دارد.

وی گفت: در ۲ ماه آینده با تکمیل نصب نیوجرسی مفصلی آزاد راه قم – تهران که در طول ۶ یا ۷ سال گذشته دردست انجام بود، این طرح نیز به پایان خواهد رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه آزاد راه قم – تهران و بزرگراه قم – اراک که در کریدور شمال جنوب قرار دارند در اولویت اصلاح روکش آسفالت هستند گفت: روکش آسفالت ۱۲ کیلومتر از جاده قم- اراک در حال انجام است و ۲۰ کیلومتر اصلاح روکش آسفالت این مسیر در محدوده پیچ امامزاده جعفر قبل از تقاطع سلفچگان امسال انجام خواهدشد.

استاندار قم هم دراین جلسه با تاکید بر لزوم پیگیری مدیران استان در جذب اعتبارات ملی طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای استان گفت: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات طرح‌های استان از محل بودجه‌های ملی صورت می‌گیرد که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به طور جدی پیگیر اختصاص این اعتبارات باشند.

سید محمد تقی شاهچراغی افزود: اعتبارات استانی جوابگوی تکمیل و بهره برداری از طرح‌های استان نیست و با محدود شدن به اعتبارات استانی، امکان اجرای سریع طرح‌های استانی وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار