معاون دادستان قم گفت: استعمال دخانیات، بدپوششی توسط برخی آقایان و خانم‌ها و همچنین ورود حیوانات به بوستان‌ها ممنوع و خط قرمز است و با هر موردی که امنیت و آرامش روانی شهروندان را خدشه‌دار کند، برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 15 June 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل تحریری گفت: استفاده از دخانیات در اماکن عمومی به‌ویژه بوستان‌ها، طبق تبصره یک ماده ۱۳ قانون کنترل و مبارزه با دخانیات و ماده هفت آیین‌نامه آن جرم انگاری شده است.

معاون دادستان قم گفت: بر این اساس استعمال دخانیات به‌ویژه قلیان در بوستان‌ها ممنوع بوده، همشهریان موارد را به ما گزارش کنند تا برخورد لازم با آن‌ها صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام تحریری با تاکید بر اینکه در صورت تمکین نکردن به قانون بدون هیچ اغماضی با برهم زنندگان آسایش شهروندان برخورد خواهد شد گفت: بد پوششی توسط برخی آقایان و خانم‌ها و همچنین ورود حیوان‌ها به بوستان‌ها ممنوع و خط قرمز ماست و با هر موردی که امنیت و آرامش روانی شهروندان را خدشه‌دار کند، برخورد خواهیم کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم نیز با اشاره به اینکه فضای بوستان‌ها باید فضایی مناسب برای حضور خانواده‌ها باشد گفت: متاسفانه برخی اقدام‌های این فضای امن خانوادگی را خدشه دار کرده و مطلوب نیست و باید برای آن تدبیر شود.

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه فضای بوستان‌ها باید فضایی مناسب برای حضور خانواده‌ها باشد گفت: برخی معضل‌های ایجاد شده در بوستان‌ها در اثر ناآگاهی برخی شهروندان است، باید درباره کارکرد بوستان‌ها و اختصاص آن به خانواده‌ها اطلاع رسانی شود و حضور حیوان‌ها و یا کشیدن قلیان و دخانیات در بوستان‌ها به هیچ عنوان مطلوب نیست.

سرپرست فرهنگی شهرداری قم، از اجرای برنامه‌های فرهنگی در بوستان‌ها را طرح دیگری برای بهبود فضای این اماکن می گوید: ما برنامه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی از جمله جُنگ شادی را در بوستان‌ها به صورت مستمر با هم‌افزایی دیگر نهاد‌های فرهنگی شهر اجرا می‌کنیم تا بتوانیم شاهد اتفاق‌های خوبی در شهر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار