شهر مشهد از شهرهای بزرگ ایران است که دارای تاریخی غنی بوده و زادگاه مشاهیر بزرگی چون فردوسی، اخوان ثالث و ملک الشعرای بهار می باشد. مشهد سالانه میزبان میلیون ها گردشگر و زائر ایرانی و خارجی است که با اهداف زیارت و سیاحت، به این شهر سفر می کنند.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ 06 June 2022

رزرو هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم با اسنپ روم

با وجود بارگاه مطهر حرم امام رضا (ع) در این شهر، در تمام ایام سال می توان حضور شیفتگان و زائران آن حضرت و در مشهد مشاهده نمود. به همین دلیل بیشترین تمرکز ساخت هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم می باشد. یکی از خیابان های اصلی که به حرم مطهر امام رضا (ع) منتهی می شود، خیابان شیرازی نام دارد. این خیابان کاملاً مشرف به حرم امام رضا بوده و دسترسی به حرم امام رضا (ع) از طریق اقامت در خیابان شیرازی بسیار آسان می باشد.

علاوه بر آن خیابان شیرازی یادآور تاریخ پر فراز و نشیب شهر مشهد نیز می باشد. زیرا در دوره ی حکومت نادر شاه افشار، مشهد به عنوان پایتخت حاکمیت افشاریان برگزیده شد.

رزرو هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم با اسنپ روم

هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم

مقبره نادر شاه افشار که اکنون تبدیل به باغ موزه زیبایی شده است در خیابان شیرازی واقع گردیده است. مکان این آرامگاه توسط خود نادر شاه و در زمان حیات وی انتخاب گردید.

وی دستور داد تا آرامگاه کوچکی را در مجاورت چهار باغ شاهی و رو به روی حرم امام رضا (ع) برای او بسازند.

آرامگاه نادر شاه در سال 1342 به دست هوشنگ سیحون طراحی و بازسازی گردید. در حال حاضر در قسمت مرکزی این بنا مقبره نادر شاه افشار قرار دارد. دو تالار موزه نیز در این باغ احداث گردیده است که سلاح های ادوار پیشین را به نمایش گذاشته است.

در ورودی باغ موزه ، تندیس نادر شاه که به دست ابوالحسن صدیقی ساخته شده است، جلوه نمایی می کند. این تندیس نادر شاه افشار را سوار بر اسب نشان می دهد. تندیس نادری نمادی از سپری شدن نیمی از عمر نادر شاه بر روی اسب، در جهت کشورگشایی و گسترش ایران زمین می باشد.

انتخاب بهترین هتل آپارتمان مشهد خیابان شیرازی

با توجه به جاذبه هایی که در خیابان شیرازی برای توریست ها و زائران مشهد وجود دارد، بسیاری از مسافران به دنبال رزرو هتل آپارتمان مشهد خیابان شیرازی هستند. در این خیابان به راحتی می توانید با استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی و طی کمترین زمان ممکن، به حرم امام رضا (ع) و یا باغ موزه نادری دسترسی داشته باشید.

از دیگر مزایای رزرو هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم و در سمت خیابان شیرازی، این است که این خیابان با فاصله بسیار کمی از مرکز شهر قرار دارد. در واقع خیابان شیرازی، ضلع غربی چهارراه شهدای مشهد است که منتهی به میدان شهدا و میدان فردوسی می شود. میدان فردوسی نیز یکی از مهم ترین میادین مشهد است که در امتداد مسیر رسیدن به آرامگاه فردوسی، شاعر بلند آوازه ایران قرار گرفته است. آرامگاه فردوسی در حال حاضر باغ وسیعی است که مقبره ی فردوسی بزرگ را در برگرفته و وسعتی نزدیک به شش هکتار دارد. در این باغ موزه شاعر شیرین سخن خراسانی، مهدی اخوان ثالث نیز آرام گرفته است. علاوه بر آن در گوشه ای از این باغ خسرو آواز ایران، محمدرضا شجریان نیز آرمیده است.

رزرو هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم با اسنپ روم

هتل آپارتمان مشهد خیابان شیرازی

بهترین هتل آپارتمان های مشهد نزدیک حرم

به جرات می توان گفت بهترین هتل آپارتمان های مشهد نزدیک حرم و در خیابان شیرازی واقع شده اند. در واقع می توان لوکس ترین هتل ها و یا هتل آپارتمان هایی با امکانات و قیمت مناسب را در این خیابان ملاحظه کرد.

از مزایای اقامت در هتل آپارتمان مشهد خیابان شیرازی می توان دسترسی سریع و آسان به مجتمع های تجاری مهم شهر مشهد، نظیر بازار مرکزی و مجتمع الماس شرق مشهد دانست. از طرفی این خیابان با تقاطع های مهم مشهد که دسترسی به سایر نقاط شهر را آسان می سازد، فاصله چندانی ندارد. از اماکن مهم و معروفی که در خیابان شیرازی واقع شده اند می توان به رستوران شب های لبنان، حسینیه نشر معارف، حسینیه گرمه ای ها و منطقه قدیمی نوغان اشاره داشت. همچنین در صورتی که تمایل دارید از مقبره شیخ طوسی دیدن نمایید نیز، خیابان شیرازی نزدیک ترین اقامتگاه ها را نسبت به این مقبره دارد.

در صورتی که در هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم اقامت داشته باشید، نزدیک ترین ورودی به حرم مطهر امام رضا (ع) از طرف خیابان شیرازی، ورودی شیخ طوسی است. در مسیر ورود به حرم مطهر می توانید دارالشفای امام رضا (ع) و دفتر راهنمای زائر مشهد را نیز ملاحظه نمایید. پس از عبور از ورودی شیخ طوسی ورودی دارالحجه و قدیمی ترین کتابخانه ایران، یعنی کتابخانه آستان قدس رضوی را مشاهده می نمایید. اگر مسیر ورودی را چند متری ادامه دهید، پس از عبور از کتابخانه آستان قدس رضوی وارد قدیمی ترین صحن حرم مطهر می شوید که صحن انقلاب نام دارد. در این صحن نیز آثار تاریخی کهن مانند برج ساعت، نقاره خانه و حوض اسماعیل طلا را مشاهده خواهید نمود. از سایر اماکن دیدنی که دسترسی به آن ها از طریق خیابان شیرازی آسان تر می باشد، می توان به ره باغ طوبی و حمام باغ مشهد اشاره داشت.

نحوه رزرو اینترنتی هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم

انتخاب محل اقامت مناسب در طول سفر یکی از مهم ترین دغدغه های مسافران می باشد. وب سایت اسنپ روم توانسته است با ایجاد بستری مطمئن شرایطی را فراهم نماید که شما عزیزان بتوانید، بهترین هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم را پیدا کرده و رزرو نمایید. علاوه بر آن اسنپ روم برای شما تخفیفات بسیار خوبی را از تاکسی اینترنتی اسنپ برای شما در نظر گرفته است. به این ترتیب می توانید با آسودگی خاطر بیشتری به گردش و تفرج در شهر بپردازید. نکته قابل توجه دیگر در مورد رزرو هتل آپارتمان مشهد نزدیک حرم از طریق اسنپ روم این است که این مجموعه مناسب ترین و اقتصادی ترین قیمت ها را برای هموطنان ارائه می نماید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار