مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر لزوم تلاش باید برای حفظ کاربری باغات کهک تاکید کرد و گفت: تعامل میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در کهک بسیار مهم است و باید از تخلفات زیست محیطی در منطقه با قاطعیت جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ 06 April 2022

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با فرماندار شهرستان کهک اظهار داشت: این شهرستان در هر دو حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی دارای ظرفیت های بسیار چشمگیری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه با توجه به حضور گسترده گردشگران در شهرستان کهک، توسعه صنعتی، خدماتی و گردشگری در این منطقه باید متناسب با شرایط زیستی و وضعیت اقلیمی آن باشد، خاطرنشان کرد: قطعا باید برای عدم استقرار صنایع آلاینده و توسعه صنعت پاک و سبز در کهک برنامه ریزی کنیم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به طرح توسعه شهرک صنعتی سیرو، بر ضرورت ساماندهی چاه‌های ذغال صرم تأکید کرد و گفت: فعالان تولید ذغال در این منطقه باید به دنبال راه اندازی واحدهای صنعتی بدون آلایندگی در شهرک‌های تخصصی مربوطه باشند. 

وی لزوم توجه بیشتر به مدیریت پسماندها و نخاله‌های ساختمانی شهرستان کهک را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: باید جانمایی مناسبی برای تخلیه پسماندهای شهرها و روستاهای این شهرستان به صورت تجمیعی انجام شده و از تفکیک غیربهداشتی زباله در محل تخلیه به شدت جلوگیری شود. 

موسوی با بیان اینکه باید برای حفظ کاربری باغات شهرستان کهک تلاش شود، تصریح کرد: تعامل و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در شهرستان تازه تأسیس کهک بسیار مهم بوده و باید از تخلفات زیست محیطی در منطقه با قاطعیت جلوگیری شود. 

وی در پایان با اشاره به تنوع زیستی ارزشمند در منطقه شکار ممنوع کهک، گفت: ارتقاء سطح حفاظتی، ساخت های پاسگاههای محیط بانی، عدم تجاوز به حقابه های زیست محیطی و حفظ و حراست این زیستگاه طبیعی از دست اندازی صنایع و متخلفان بسیار اهمیت دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار