رییس دانشگاه یزد از آغاز تدریجی کلاس های حضوری این دانشگاه خبر داد و گفت: کلاس های کارشناسی ارشد از ۲۰ فروردین و کلاس های کارشناسی از ۲۷ همین ماه به تدریج آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ 04 April 2022

دکتر عباس کلانتری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: گروههای بهداشتی برای پایش و رصد سلامتی دانشجویان در دانشگاه یزد پیش بینی شده که فعالیت خود را به زودی آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فراهم شدن کلاس های حضوری نیاز به مقدماتی دارد که همه دانشجویان با سلامت کامل، در سر کلاس های درس حاضر شوند، تاکید کرد: وزارت علوم از دانشگاههای سراسر کشور خواسته تا ظرف چند هفته اینده همه کلاسها حضوری شوند و دانشجویان غیربومی در خوابگاهها حضور پیدا کنند.

وی آماده کردن مراکز خوابگاهی، آزمایشگاهی، کارگاهها و تامین مواد غذایی دانشجویان را از جمله اقدامات دانشگاه یزد برای شروع کلاسها ذکر کرد و گفت: دانشگاه با مدرسه متفاوت است؛ ۶۰ درصد دانشجویان ما غیربومی هستند و ۶ هزار دانشجوی خوابگاهی داریم که نمی توان بدون مقدمه، این حجم دانشجو را روانه خوابگاه و کلاس درس کرد.

رییس دانشگاه یزد از آمادگی کامل دانشگاه یزد برای پذیرایی و استقبال از دانشجویان خبر داد و گفت: تعمیرات لازم در خوابگاهها انجام، غذاخوری ها آماده و آزمایشگاههای دانشگاه هم ارتقا یافته و آماده استقبال از دانشجویان هستند اما باید همه شرایط فراهم باشد زیرا یک دانشجوی بیمار میتواند در خوابگاه، همه را گرفتار کند.

به گفته کلانتری در شروع کلاسها ابتدا دانشجویان دانشکده معماری و منابع طبیعی و سپس دانشجویان فنی و بعد از آن به تدریج دانشجویان همه رشته ها کلاس های حضوری خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه امتحانات ترم جاری قطعا حضوری خواهد بود یادآور شد: ۱۱ هفته تا پایان ترم فرصت داریم و این زمان مناسبی برای فعالیت و آموزش دانشجویان خواهد بود ضمن آنکه کلاس های مجازی نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

بیش از ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه یزد تحصیل می کنند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: دانشگاه ، حضوری ، یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار