معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی یزد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۲۷هزارو ۴۶۴ تن نهاده‌های دامی برای مصرف دام و طیور صنعتی و سنتی در بین بهره‌برداران این بخش توزیع شده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴ 15 March 2022

مهدی غیب الهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع نهاده‌های دامی با هدف رفع تنش در بخش نهاده‌ها، کمک به بخش خصوصی، کاهش تاثیرات خشکسالی و جبران افزایش قیمت کاه و یونجه است.

به گفته وی،هم‌اکنون توزیع نهادهای دامی برای بهره‌برداران بخش دام و طیور از طریق سامانه الکترونیکی مال‌یار (http://www.malyar.ir/) توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با فعال شدن سامانه بازارگاه، توزیع نهادهای دامی بین واحدهای تولید طیور به صورت سیستمی انجام می‌شود،اظهارکرد: برای توزیع نهاده دامی برای واحدهای تولید مرغ گوشتی، تخم‌گذار به صورت سیستمی و اتوماتیک به میزان نیاز تخصیص داده می‌شود و هم‌اکنون ۱۰۰ درصد نیاز واحدهای مرغداری تامین شده است.

غیب الهی بابیان اینکه هم‌اکنون هزارو ۱۰۰واحد بهره‌برداری در حوزه دامداری سنتی در سطح استان فعال است خاطر نشان کرد: توزیع نهاده‌های دامی بین این واحدها به دلیل پراکندگی واحدها با مشکل مواجه بود و با فعال شدن سامانه الکترونیکی مال‌یار ، توزیع نهاده‌های دامی بین واحدهای دامی روستایی نیز به صورت سیستمی اجرا می شود.

این مسئول تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: هم‌اکنون برای تامین و توزیع نهاده‌های دامی مشکل وجود ندارد و برخی واحدها با توجه به گرانی علوفه، درخواست بیشتری برای تامین نهاده‌ها دارند.

به گفته وی،هم‌اکنون۵۵۳ واحد صنعتی دامداری در استان یزد فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار