کد خبر: ۱۰۳۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱ 14 March 2022

احمدرضا سهرابی
نمایشگاه های محلی برای ارائه توانمندی‌ها و شناسایی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان است‌. مکانی برای آشنایی کارشناسان با مذاکرات بدون واسطه و دستیابی به تفاهم و در نهایت عقد قرارداد است.

استان خوزستان، تامین‌کننده انرژی کشور است. دسترسی به آب‌های آزاد، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، حامل‌های انرژی ارزان قیمت و در نهایت منابع انسانی متخصص. شرایطی که هر کدام به تنهایی باعث شکوفایی منطقه می‌شود‌.

دومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی صنعت فولاد روزهای ۱۷ الی ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور پنجاه شرکت فعال در عرصه‌ی صنعت فولاد از سراسر کشور به همراه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی خوزستان برگزار شد.

فرصتی بی‌نظیر برای ارائه‌ی توانمندی‌ بالقوه و بالفعل صنایع فولادی خوزستان و ارتباط مستقیم با تامین‌کنندگان زنجیره آهن و فولاد. در پوستر نمایشگاه، علاوه بر فولاد خوزستان، نام دیگر شرکت‌های فولادی مانند: گروه ملی صنعتی فولاد، لوله‌سازی اهواز، نورد، فولاد کاویان، فولاد روهینا و دیگر شرکت‌های فولادی استان خوزستان به چشم می‌خورد، اما افسوس و صد افسوس که جای خالی شرکت‌ها قلب را به درد می‌آورد.

سوال اینجاست، چرا از نگاه مدیران شرکت‌های فولادی استان خوزستان، همیشه مرغ همسایه غاز است؟؟! چرا بهترین زمان و مکان تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی از سوی آنان نادیده گرفته شد؟ چرا جایی که شرکت‌ها حضور پیدا کنند و به سوال بازدیدکنندگان پاسخ دهند، با بهانه‌های واهی و بدون پشتوانه‌ی منطقی از شرکت کردن در نمایشگاه سر باز می‌رنند؟ چرا برخی از شرکت‌های فولادی و نوردی مانند فولاد کاویان، سال‌هاست (بیش از دو دهه) حصار بلندی به دور خود کشیده‌اند و به هیچ نهاد و رسانه‌ای در مورد شرایط تولید، سود و زیان حتی یک کلمه بروز نمی‌دهند.

نمایشگاه محل مناسبی برای خوداظهاری در برابر افکار عمومی است. محلی که علاوه بر ارائه توانمندی‌ و شناسایی منابع جدید، به ارتباط مستقیم با ذینفعان داخلی (کارکنان) و خارجی (مشتریان) و افکار عمومی است.

دومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی صنعت فولاد با میزبانی شرکت فولاد خوزستان به پایان رسید. فرصتی که با ناباوری، سایر صنایع فولادی استان از دست دادند.

باید توجه داشت همان‌قدر که مدیران توانا می‌توانند برای مجموعه مفید باشند، به همان میزان، مدیران ضعيف و محافظه‌کار، باعث عقب‌ماندگی و منزوی شدن می‌شوند. تنها کارکرد حضور در نمایشگاه‌های تهران و جزیره زیبای کیش و دیگر استان‌ها، امضای تفاهم‌نامه‌های صوری و روبروی عکاسان است که هیچگاه فرصت اجرا پیدا نمی‌کنند و فقط جهت انعکاس در آرشیو خبری ارزش دارند.

در پایان لازم است یادآور شد که قطعا مدیران‌عامل شرکت‌هایی که به هر دلیلی، فرصت طلایی حضور را از دست دادند، باید پاسخگوی رسانه‌ها و افکار عمومی استان خوزستان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار