مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: از ابتدا سال ۱۴۰۰ تا به امروز ما با کمک خیرین مردمی توانسته ایم درآمد های نقدی خود را از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۲ میلیارد تومان برسانیم و این مبلغ باعث شده است زخم های زیادی از جامعه درمان شود.
کد خبر: ۱۰۳۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 10 March 2022

به گزارش تابناک قم، محسن مسعودیان راد در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان‌ قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امام خمینی(ره)، کمیته امداد را با تفکراتی در راستای اندیشه‌های قرآنی بنا نمود تا به محرومین سراسر کشور رسیدگی شود و اقدامات همه دستگاه‌ها باید مبنی بر این باشد که فقر در جامعه ریشه کن شود.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی فقر به گونه‌ای بود که زمامداران و حکومت ظالم پهلوی این فقر را در جامعه تزریق کرده بودند و هیچ تلاشی برای رفع آن انجام نمی‌دادند اما بعد از انقلاب اسلامی جنس فقر عوض شد و مسئولان ما در همه بخش‌های کشور در تلاش هستند تا با عمل به دستورات قرآن و امام خمینی (ره) فقر در جامعه را از بین ببرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم مطرح کرد: در گام اول انقلاب اقدامات مهم و بزرگی برای مبارزه با فقر صورت گرفت اما حالا در گام دوم انقلاب فقری که در جامعه حاکم است از نوع فقر نوین است و نمی‌توان این موضوع را با شیوع‌های قدیمی رفع کرد.

وی افزود: فقر نوین نیاز به نسخه درمانی نوین دارد، متولیان فقر زدایی در جامعه ما باید مجتهدین فقرشناسی باشند و فقر نوین امروزه با مشکلات زیادی همچون ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی همراه است.

مسعودیان راد تصریح کرد: از ابتدا سال ۱۴۰۰ تا به امروز ما با کمک خیرین مردمی توانسته ایم درآمد های نقدی خود را از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۲ میلیارد تومان برسانیم و این مبلغ باعث شده است زخم های زیادی از جامعه درمان شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم در مورد آمار ایتام و طرح محسنین گفت: در بحث ایتام یک هزارو ۷۱۷ یتیم زیر پوشش قرار گرفتند و حدود ۴ هزار و ۹۱ نفر در طرح محسنین که مربوط به افراد بد سرپرست است زیر پوشش هستند.

وی افزود: در دوران گذشته مشکل ما بی‌سرپرستی افراد بود اما اکنون مشکل اصلی بد سرپرستی افراد است، از تعداد بی‌سرپرستان ما هر سال کاسته شده و به آمار بد سرپرستان اضافه می‌شود که این مشکل اساسی برای ما ایجاد نگرانی کرده است.

مسعودیان راد ادامه داد: اگر به جامعه محسنین توجه نشود همین افراد و یا کودکانی که اکنون بد سرپرست هستند در آینده تبدیل به بمب‌هایی می‌شوند که می‌توانند جامعه ما را به سمت نابودی بکشانند و این موضوع ریشه در طرد اجتماعی دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم در رابطه با برنامه‌های این مجموعه در سال جدید بیان کرد: تمرکز ما در گذشته بر روی مشاغل‌خانگی و کوچک بود اما در سال ۱۴۰۱ کانون‌های اشتغال و کارآفرینی و صاحبان مشاغل کلان را نیز مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی افزود: افرادی که صاحبان مشاغل‌کلان هستند بازار و بازاریابی را به درستی می‌شناسند و اگر فعالیت‌های آن‌ها تقویت شود، نیازشان به نیروی انسانی افزایش پیدا می‌کند و این باعث می‌شود افراد زیادی صاحب شغل شوند.

مسعودیان راد گفت: مسئله مسکن و درمان افراد زیر پوشش همچنان با جدیت در حال پیگری است، برای ودیعه مسکن وام‌هایی را با همکاری بانک‌ها در نظر گرفته‌ایم و برای افرادی که نیازمند خانه هستند ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب ساخت، مرمت و بازسازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری ۷۰۰ جهیزیه برای نیازمندان در نظر گرفته شده که تا چند روز دیگر باقیمانده آن میان افراد توزیع می‌شود، علاوه بر جهیزیه پسران و دخترانی که در مرحله ازدواج هستند مشاوره خانواده و مشاوره مشاغل در نظر گرفته شده است تا مشکلات احتمالی مانند طلاق رخ ندهد.

مسعودیان راد در پایان نشست تصریح کرد: من و همکارانم در مجموعه کمتیه امداد امام خمینی (ره) خادم ملت هستیم و از هیچ تلاشی برای کمک به نیازمندان دریغ نمی‌کنیم، درب این اداره بر روی همه افراد نیازمند باز است و در طول شبانه‌روز حتی خارج از ساعات اداری ما مشغول خدمت‌رسانی هستیم و این اطمینان خاطر را به مردم شریف می‌دهیم که با کمک خیرین نیکوکار که در این مدت یار و یاور ما بوده‌اند در حد توان و با تمام بضاعت در راستای حل مشکلات تلاش کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار