کد خبر: ۱۰۳۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 04 March 2022

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل، اندیکا در مجلس شورای اسلامی در دومین همایش ایران جغرافیای مهربانی در اندیکا گفت: شما دست التیام بخش رنج ها هستید

به گزارش خبرنگار صبح ملت نیوز علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی، هفتکل در مجلس شورای اسلامی در همایش ایران جغرافیای مهربانی که در شهرستان محروم اندیکا با هدف گسترش و تقویت فرهنگ بخشش و ایثار و معرفی و رفع محرومیت ها به همت رادیو فرهنگ برگزار گردید، ضمن تشکر از حضور خیرین در این منطقه گفت: زلزله یک موهبت الهی بود تا محرومیت اندیکا را برهمگان آشکار سازد.

او تاکید کرد: فرهنگ ایثار و مهربانی ریشه در اعتقادات ملی و مذهبی ما دارد و این فرهنگ بارها توسط مردم ایران در بلاهای  طبیعی مختلف ثابت شده است، شما دست التیام بخش رنج ها هستید، و بخش نادیده ای از محرومیت ها با حضور شما دیده خواهد شد.

او بیان داشت:با کمک دولت و خیرین و مردم و انجمن های مختلف در زلزله اخیر، در 6 محور خدمات رسانی صورت گرفت و 130 روستا نیاز به بازسازی دارند و برخی کاملا تخریب شده است و عمق فاجعه این است که در کمتر از 30 روستا خدمات رسانی صورت گرفته است، و حدود 102 روستا بدلیل عدم دسترسی به راه های مواصلاتی، بدون خدمات رسانی زمستان را به پایان می رسانند.

علیرضا ورناصری گفت: متاسفانه شهرستان اندیکا بعنوان محروم ترین شهرستان استان خوزستان و یکی از 31، محروم ترین شهرستانهای کشورمان شناخته شده است و وضعیت بیکاری در اندیکا 43 درصد است.

لازم به ذکر است در این برنامه بسته های مختلف مواد غذایی، کمک معیشتی، وسایل کمکی گرمایشی، لوازم التحریر و ویلچر به افراد مناطق کم برخوردار اهدا گردید. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار