رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه متوسط پوشش واکسیناسیون کشور حدود ۹۰ درصد است گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در خوزستان پنج درصد کمتر از متوسط کشوری است.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 28 February 2022

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی روز دوشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری، پوشش واکسیناسیون در خوزستان را ناهمگن دانست و افزود: اکنون پوشش واکسیناسیون در برخی شهرهای استان ۹۵ درصد و در برخی شهرها حدود ۶۰ درصد است که باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در کشور نسبت به کل جمعیت، حدود ۷۴ درصد است افزود: به لحاظ پوشش واکسیناسیون از کشورهایی مثل انگلیس و آمریکا تنها حدود ۲ تا سه درصد عقب‌تر هستیم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون در خوزستان باعث شد که در موج اُمیکرون، نسبت بیماران سرپایی به بیماران بستری ۲۰ به یک شود؛ همچنین میزان اشغال تخت‌ها نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون در شهرستان‌های شوش، دشت آزادگان، حمیدیه، اندیکا و باوی پایین است افزود: با توجه به اینکه احتمال وقوع موج‌های بعدی وجود دارد، باید شاخص‌های واکسیناسیون در شهرستان‌های خوزستان بالا برود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به اینکه آمار ابتلا به کرونا در ایران ۴۰ درصد کمتر شده و با شیبی منفی پیش می‌رود ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد موج کرونا در حال خروج از ایران و خوزستان است.

وی افزود: اگرچه موارد بیماری کاهشی شده اما مرگ و میرها همچنان بالا است و این موضوع مربوط به بیمارانی است که در سه هفته گذشته در آی سی یوها بستری شده‌ بودند.

علوی با اشاره به تفاوت‌های موج دلتا و اُمیکرون گفت: در موج دلتا موارد ابتلا، بستری‌ و تعداد افرادی که به آی سی یو منتقل می‌شدند بیشتر بود اما در موج اُمیکرون این موارد کمتر است.

وی بیان کرد: در موج اول بیماری از هر سه بیمار یک نفر بستری می‌شد و در موج سوم نسبت بیماران سرپایی به بیماران بستری پنج به یک بود اما در موج کرونا دلتا، موارد بیماری به صورت ناگهانی بالا رفت و بیشترین مرگ و میر را داشتیم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موج اُمیکرون از چهارم بهمن‌ در خوزستان آغاز و به دلیل پوشش خوب واکسیناسیون در ۱۵ بهمن‌ به اوج خود رسید در حالی که در اروپا یک ماه و نیم به پیک رسید.

وی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون را ضروری دانست و ادامه داد: هم اکنون به لحاظ کنترل کرونا وضعیت خوبی داریم و باید این شرایط را حفظ کنیم.

دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: از فرمانداران شهرستان‌های خوزستان تقاضا داریم که در تامین خودرو و پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی با ما همکاری کنند. با توجه به مشکل تامین خودرو در برخی شهرهای خوزستان، اجرای طرح واکسیناسیون سیار با اختلال روبه رو شده است.

وی افزود: بسیاری از فرمانداران در خوزستان، درزمینه اجرای طرح شهید سلیمانی اقدامات ارزنده‌ای داشته‌اند اما ادارات برخی از شهرها در تامین خودرو از دستورات فرمانداران تمکین نمی کنند.

جانگران نژاد بیان کرد: از ۲۰۰ خودرویی که برای طرح شهید سلیمانی در خوزستان در نظر گرفته شده بود اکنون ۱۳۲ خودرو به این طرح اختصاص یافته است.

هم اکنون چهار شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

برچسب ها: کرونا ویروس ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار