سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان:
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان از کاهش ۳۰ درصدی موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان نسبت به هفته قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳ 26 February 2022

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی بامداد شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت خوزستان از نظر شیوع کرونا نسبت به قبل بهتر شده به گونه ای که ۱۰ شهر استان از وضعیت قرمز خارج شدند.

وی بیان کرد: موارد ابتلا به کرونا در خوزستان طی هفته منتهی به ششم اسفندماه نسبت به هفته قبل از آن سه هزار و ۴۲۹ مورد معادل ۳۰ درصد کمتر و موارد بستری ۱۴۳ نفر معادل ۱۹ درصد کاهش یافته است.
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سیر بیماری در استان با شیب آرامی در حال کاهش است که این موضوع نوید روزهای خوبی برای استان است.

وی افزود: موارد مرگ در خوزستان نسبت به هفته گذشته ۶ درصد افزایش یافته که این موارد مربوط به بیماران بدحالی است که سه هفته قبل در آی سی یو بستری شده و مداوا روی آنها ثمربخش نبود.

علوی با ابراز نگرانی نسبت به روند کند واکسیناسیون در خوزستان گفت: از هم استانی های عزیز و به ویژه والدین تقاضا داریم هر چه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندانشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار دُز واکسن در خوزستان تزریق شده است افزود:  تاکنون حدود ۸۴.۹ درصد از جمعیت هدف استان یک دُز و ۷۲.۵ درصد ۲ دُز واکسن تزریق کرده اند همچنین پوشش نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۲۹.۶ درصد است.

سخنگوی ستاد کرونا خوزستان گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون کودکان دبستانی در خوزستان حدود ۹۵.۵ درصد بوده که مناسب است اما پوشش نوبت دوم آنها ۷۵.۲ درصد می باشد که نسبت به نوبت اول پایین است.

مطابق جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهرهای اندیمشک، آبادان، رامشیر و هفتکل در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، امیدیه، ایذه، بهبهان، آغاجاری،خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، هندیجان، هویزه و شادگان در حالت نارنجی و شهرهای اندیکا، باغملک ، باوی، بندرماهشهر، حمیدیه، دشت آزادگان، گتوند، لالی و مسجدسلیمان در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب ها: کرونا ویروس ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار