سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از افزایش ظرفیت در مراکز نگهداری معتادین متجاهر در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰ 20 February 2022

کیوان گلاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در خصوص ساماندهی اموال قاچاقچیان، این اموال پس از توقیف در یک پارکینگ نگهداری می شوند و با کمک و حکم دستگاه قضایی مصادره و ساماندهی آن صورت می گیرد، این اموال پس از فروش به حساب دولت رفته و بخشی از آن جهت مبارزه با مواد مخدر به کار گرفته می شود.

وی افزود: با دستور ستاد و دستور ویژه رئیس جمهور در جلسه 144 ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ابلاغ شد، تمام این متعتادین جمع آوری شوند، از ابتدای دی ماه سال جاری با توجه به اینکه با تعداد قابل توجهی از معتادین متجاهر برخورد شده اما فضای درمان کافی در اختیار نداشتیم بنابراین ظرفیت سازی لازم صورت گرفته و این افراد را در این مراکز جمع آوری و ساماندهی کردیم.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه ادامه داد: از اوایل دی ماه معتادین متجاهر که به صورت خود معرف یا با رضایت حاضر به ترک شدند و یا براساس دستور مقام قضایی توسط ضابطین حوزه انتظامی و شهرداری جمع آوری می شوند، در مرکز نگهداری اجباری پذیرش شدند.

وی گفت: با تلاش هایی که توسط تیم استانی صورت گرفت و با کمک دبیرخانه شورای مواد مخدر توانستیم در مرکز ماده 16 که تحت پوشش بهزیستی است حدود 200 نفر به صورت متغیر و حدوو 170 نفر ثابت را نسبت به قبل، ظرفیت پذیرش را افزایش دهیم.

گلاوری بیان کرد: همچنین حدود 70 نفر ثابت و 100 نفر متغیر نیز علاوه بر ظرفیت قبل، امکان ساماندهی در مرکز چشمه سفید وجود دارد، همچنین یک مرکز سرپناه شبانه دیگر با کمک بخش خصوصی برقرار شد که حدود یک ماه است شروع به کار کرده است.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم در بحث درمان و ساماندهی معتادین متجاهر افزایش مدت زمان نگهداری این افراد بین 6 ماه تا یک سال است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار