شهردار تهران گفت: با افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به ۱۲۱ ایستگاه در ۱۰ سال گذشته ظرفیت سازمان آتش‌نشانی به بیش از دو برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 29 September 2015
محمدباقر قالیباف در همایش آتش‌نشانی که به مناسبت 7 مهر روز آتش‌نشان در برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: این روز یادآور زحمات، رشادت‌ها و مسئولیت‌پذیری جوانان در آتش‌نشانی است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های روز آتش‌نشانی این است که متقارن با هفته دفاع مقدس شده است.

قالیباف درباره حادثه منا اظهار داشت: در روز عید قربان با بی‌تدبیری و بی‌توجهی آل‌سعود چند هزار نفر از زائران بیت‌الله‌الحرام و در حرم امن الهی دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.

شهردار تهران ادامه داد: این حادثه تلخ و بسیار غمناک بود، چرا که خانواده‌های آنها از نظر روانی آمادگی چنین حادثه‌ای را نداشتند.

قالیباف افزود: آتش‌نشانان با توجه به اینکه هر لحظه با خطر مواجه هستند، برای خود و خانواده آنها ذهنیتی ایجاد شده است، ولی در سفر حج چنین انتظار و توقعی نیست.

قالیباف درباره روز آتش‌نشان بیان داشت: یکی از سازمان‌های فعال و پرتلاش شهرداری، سازمان آتش‌نشانی است که با فرهنگ و انسجام سازمانی مشغول خدمت به شهروندان هستند.

شهردار تهران گفت: شاغلین در سازمان آتش‌نشانی باید با گذشت و ایثارگری فعالیت کنند و افرادی که وارد این سازمان می‌شوند و موظف ایثار، کار و تلاش هستند.

وی با تأکید بر اینکه رزق‌دهنده خدا است، گفت: ما باید خود را به خدا بفروشیم نه به حقوق و جایگاه، عزت و ذلت بندگان در اختیار خداست.

وی به مسئولیت‌پذیری اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان آتش‌نشانی مهمترین و عالی‌ترین سازمانی است که مسئولیت اجتماعی را اجرایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر تهران در 10 سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است و به تبع آن، نیروی انسانی نیز دو برابر شده است.

شهردار تهران به ارتقای ایمنی در شهر اشاره کرد و گفت: امکانات و تجهیزات شهر نیز به دو برابر افزایش یافته است و در حال حاضر 121 ایستگاه در شهر تهران فعال هستند.

قالیباف با بیان اینکه ماشین‌ها و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی نو مدرن شده است، گفت: در بخش خودروهای سنگین نیاز به سرمایه‌گذاری داریم، ولی در کل در بخش‌های کمی و کیفی اقدامات خوبی انجام شده است.

قالیباف یادآور شد: در بخش آموزش نیروی انسانی و ارتباطات نیز باید توجه بیشتری شود و اشتباهات سهوی در هنگام مأموریت‌ها به حداقل ممکن برسد.

قالیباف پس از افتتاح رسمی 6 ایستگاه آتش‌نشانی اظهار داشت: در حال حاضر زمان رسیدن به صحنه حوادث کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: محدوده شهر تهران با طرح جامع کوچکتر شده و برای جلوگیری از گسترش شهر این طرح تأثیرگذار بوده است.

قالیباف به راه‌اندازی ایستگاه‌های هوایی اشاره کرد و گفت: شهر تهران نیازمند تجهیزات آتش‌نشانی هوایی است که باید نسبت به تکمیل آن اقدام شود و این طرح نیاز به اقدامات کارشناسی دارد که پس از آن لایحه‌ای تنظیم شده و برای تصویب به شورای شهر ارسال می‌شود. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار