سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه:
سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: هم زمان با دهه فجر امسال ۶ روستا استان برقدار و ۷۰ پروژه برق رسانی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 03 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امسال به مناسبت دهه فجر ۶ روستای محروم از نعمت برق، برقدار می‌شوند، تعداد روستا‌های دارای برق استان از ۱۰۲ روستا در سال‌های قبل از انقلاب اکنون به ۲۵۵۰ روستا رسیده است.

وی افزود: قبل از انقلاب پوشش برق در روستا‌های استان کرمانشاه پنج درصد بود، پوشش کنونی برق در استان کرمانشاه را ۹۹.۹ درصد رسیده، در بخش شهری پوشش ۱۰۰ درصدی و در روستا‌ها پوشش ۹۹.۸ درصدی داریم.

مرادی با اشاره به این موضوع که برق رسانی به عشایر کوچ رو از طریق مولد خورشیدی است، گفت: تاکنون ۴۴۸ دستگاه مولد به عشایر تحویل داده شده و ۹۰ درصد هزینه را دولت و ۱۰ درصد را متقاضی پرداخت می‌کنند.

سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه ادامه داد: در دهه فجر ۲۰ پروژه برق رسانی افتتاح و برق رسانی بیش از ۷۰ روستا اصلاح و ۶ روستا با اعتبار ۴۸۵ ریال برقدار می‌شوند.

مرادی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت و قانون بودجه امسال، به علت گرمای زودرس و خشکسالی و خارج شدن بخشی از نیروگاه‌های آبی بخشی از مصرف مشترکین محدود شده و مقرر شد با اصلاح تعرفه و اصلاح مصرف از مشترکین که درست مصرف می‌کنند در راستای اجرای توزیع عادلانه یارانه حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان به سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم شده اند، افزود: هدف از این طرح این است که مشترکین پر مصرف درست مصرف کنند و اگر الگوی مصرف رعایت شود، پول اضافی پرداخت نکنند.

سرپرست شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس آمار ۱٠ درصد مردم کرمانشاه کم مصرف و ۶۵ درصد مردم الگوی مصرف رعایت می‌کنند، گفت: به عبارتی ۷۵ درصد مشترکین الگو را رعایت می‌کنند، اما ۲۵ درصد مشترکین استان کرمانشاه پر مصرف هستند.

وی به مشترکین پیشنهاد کرد برای اینکه از مقدار مصرف برق خود آگاهی داشته باشند نرم افزار آپ برق من را نصب کنند و در ادامه اضافه کرد: برای برای هیچ کس رایگان نیست، در صورتی که مشترکین مددجوی کمیته امداد و بهزیستی، ۵۰ درصد الگوی مصرف را استفاده کنند، برق آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار