کد خبر: ۱۰۲۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ 27 January 2022

به گزارش تابناک مازندران از فارس، رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت گفت: با نگاهی به آمارهای ۲ الی ۳ روز اخیر کرونا می‌بینیم که روزانه حدود ۲ هزار نفر به تعداد مبتلایان شناسایی‌شده اُمیکرون افزوده شده‌ و به نظر می‌رسد طی ۲ هفته آتی رقم مبتلایان به بالای ۳۰ هزار عدد ابتلا در روز برسد.

 علی اکبری ساری رئیس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی روند افزایشی شیوع سویه امیکرون توضیح داد: اُمیکرون در بسیاری از استان‌های کشور به سویه غالب تبدیل شده است و در برخی از استان‌ها نیز در حال تبدیل شدن به سویه غالب کروناست. به طوری که در حال حاضر در بسیاری از شهرها بیش از ۵۰ درصد از موارد شناسایی شده مبتلا به کرونا درگیر سویه امیکرون هستند، حتی در برخی از شهرها میزان مبتلایان به اُمیکرون بالاتر از این میزان است.

تعداد مبتلایان به ۳۰ هزار نفر خواهد رسید
وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰۰۰ فرد مبتلا به اُمیکرون در کشور شناسایی شده است اظهار داشت: اگر بخواهیم نیم نگاهی به آمارهای ۲ الی ۳ روز قبل کرونا داشته باشیم، به طور کلی در روز سوم بهمن حدود ۵۱۵۰ ابتلای جدید در کشور داشتیم، چهارم بهمن این رقم به ۷۶۹۰ ابتلای جدید و روز بعد از آن یعنی پنجم بهمن ماه این رقم به عدد ۹۳۸۰ ابتلا رسیده است و عملا روزانه حدود ۲ هزار نفر به تعداد افراد شناسایی شده افزوده شده‌اند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد طی روزهای آینده نیز این روند رو به رشد باشد و طی دو هفته آتی رقم مبتلایان به بالای ۳۰ هزار عدد ابتلا در روز برسد و معنی این موضوع این است که ما به زودی در آستانه پیک ششم کرونا قرار خواهیم گرفت که با سویه امیکرون اتفاق خواهد افتاد. همچنین آمار بستری‌ها هم به همین نسبت افزایش خواهد داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار