هشدار فوق تخصص ریه:
یک فوق تخصص ریه در یزد از افزایش مبتلایان سرپایی کرونا در این استان طی ۲ هفته اخیر خبر داد و هشدار داد: شهروندان، امیکرون را جدی بگیرند چون قدرت سرایت آن بالاست.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 31 December 2021

دکتر فاطمه سادات آقایی از پزشکان فعال عرصه مقابله با کرونا و شاغل در بیمارستان دولتی و بزرگ شهید صدوقی یزد بعنوان مرکز اصلی پذیرش و درمان بیماران کرونایی در این استان به خبرنگار ایرنا گفت: علائم مراجعه کنندگان ما سر درد، گلو درد، ضعف و بی حالی و در برخی هم تب است.

وی سرایت امیکرون را خیلی بالا در حد ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تماس با فرد آلوده ذکر کرد و اظهار داشـت: علائم در واکسن زده ها خفیف است و از این رو توصیه می شود افراد نسبت به دریافت واکسن اقدام و آنهایی هم که دز سوم را نزدند حتما برای تزریق آن مراجعه کنند.

این فوق تخصص با بیان اینکه نباید هر علامتی را به حساب سرماخوردگی گذاشت و لازم است پس از بروز هر علامتی، نسبت به آن حساس باشیم تصریح کرد: آمار بستری ها زیاد نشده اما احتمال افزایش مراجعات سرپایی و بستری در چند هفته اینده وجود دارد.

وی ۸۰ درصد بستری ها در آی سی یو را واکسن نزده ها اعلام کرد و از شهروندان خواست در مقابل واکسن زدن مقاومت نکنند .

دکتر آقایی تاکید کرد: اکنون بیمار ۳۰ تا ۴۰ ساله در بخش های ویژه بستری هست که خانواده او برای نجات جانش خیلی بی تابی می کنند در حالی که باید علاج واقعه را قبل از وقوع می کردند.

وی توصیه کرد: دورهمی ها را محدود کنیم و از همنشینی با افراد پر خطر و افراد مسن خودداری نماییم.

ابتلای سه نفر به امیکرون در استان یزد تایید شده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: هشدار ، کرونا ، امیکرون ، سرایت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار