معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: عمده تولیدات صنایع دستی با بهره گیری از مواد اولیه طبیعی، قابل بازیافت و بدون ضرر انجام می شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ 30 December 2021

حسین ویسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تا کنون بیش از  ١٨٠٠ نفر از تولید کنندگان صنایع دستی و هنرمندان این حوزه بیمه شده و تحت پوشش بیمه های درمانی و اجتماعی قرار گرفتند.

وی افزود: در بحث تسهیلات در حال حاضر ١٢ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی و پشتیبان قرار دادیم
همچنین از محل کمک های فنی اعتباری هم تفاهم نامه هایی منعقد شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته نیز بیش از ١٢ میلیارد تومان در مشاغل مختلف پرداخت کردیم، امسال پرداخت تسهیلات متفاوت شده و خوشبختانه پوشش خوبی را از لحاظ تسهیلات هنرمندان خواهیم داشت.

وی گفت: صنایع دستی جز مشاغلی است که در آن از مواد اولیه طبیعی و قابل بازیافت که هیچگونه ضرر و زیانی برای محیط زیست ندارد، استفاده می شود و در رنگ آمیزی نیز از رنگ های طبیعی بهره می برند.

ویسی بیان کرد: معمولا حدود ٢٠ درصد هم از صنایع ماشین کمک گرفته می شود اما بیش از ٨٠ درصد تولیدات صنایع دستی به صورت سنتی و بومی و با   مواد اولیه قابل بازیافت و طبیعی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از طرفی این مشاغل به  صورت خانگی هستند یعنی هنرمندان این حوزه می توانند در کنار زندگی روزمره خود فعالیت صنایع دستی هم داشته و برخی نیز آن را به عنوان شغل اصلی انتخاب کردند.

ویسی تاکید کرد: این افراد فعالیت در این زمینه را به شکل مستمر انجام داده و در سایت های مجازی و فروشگاه ها فعالیت خوبی برای فروششان دارند، همچنین در حوزه فرو‌ش ٣ تا ۴ بازارچه ایجاد کردیم که با یاری خداوند، ٣ بازارچه در آینده نزدیک در صورت تامین اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار