سرپرست امور عشایر کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: بیش از ١٨ نفر از جمعیت عشایر استان کرمانشاه در مقابل بیماری کرونا واکسینه شدند.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ 27 December 2021

موسی بیات در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری های انجام شده در سال جاری، جمعیت عشایر استان کرمانشاه ۶۵ هزار نفر در قالب ١۴ هزار خانوار است.
 
وی با بیان اینکه این جمعیت به دو نحوه دو سر کوچ رو و نیمه کوچ رو زندگی می کنند، خاطر نشان کرد: ایجاد امکانات بهداشتی برای این قشر که ٣ درصد از جامعه را شامل می شوند بر اساس آیین نامه های تعریف شده و مانند جمعیت شهری و روستایی است.
 
وی افزود: تاکنون بیش از ١٨ هزار نفر از عشایر سطح استان کرمانشاه در مقابل بیماری کرونا واکسینه شدند، خوشبختانه واکسیناسیون این گروه بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی و با سرعت انجام گرفت.
 
بیات در خصوص ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به عشایر گفت: ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی به عشایر استان از طریق هماهنگی با ادارات بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به فراخور شرایط و به صورت متناوب انجام می شود.
 
سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه ادامه داد: در دوران شیوع بیماری کرونا در اختیار قرار دادن اقلام بهداشتی و ضدعفونی کردن محل نگهداری احشام و دام عشایر انجام شد و خدمات پزشکی نیز با حضور درمانگران در محل زندگی عشایر از طریق معاینات انجام و در صورت نیاز برای طی فرایند درمان به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.
 
بیات در پایان به آبرسانی عشایر اشاره ای داشت و گفت: در حال حاضر به صورت مستمر و با تمام توان و ظرفیت موجود آبرسانی به عشایر سطح استان کرمانشاه و دو استان همجوار انجام می شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار