مدیر کل زندان‌های استان یزد با اشاره به افزایش ۵۴ درصدی استفاده از پابند الکترونیک، از کسب رتبه دوم کشوری زندان های استان یزد در شاخص های کاهش جمعیت کیفری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 25 December 2021

«حسین سبزواری» در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان و جمعی از قضات و مقامات قضایی از مرکز سامانه پابند الکترونیک زندان مرکزی یزد، با اشاره به شاخص‌های مختلف ارزیابی و رتبه بندی زندان‌های کشور، گفت: زندان‌های سراسر کشور بر اساس ۱۹ شاخص مختلف در زمینه کاهش جمعیت کیفری مورد ارزیابی قرار گرفتند که در مجموع زندان‌های استان یزد موفق به کسب رتبه دوم شده است.

وی با اشاره به تاکیدات رییس سازمان زندان ‌ها در خصوص کاهش جمعیت کیفری و استفاده حداکثری از مجازات های جایگزین حبس با استفاده از پابند الکترونیک، اظهار کرد: در راستای این تاکیدات در ۹ ماهه نخست امسال برای ۲۴۰ زندانی از پابند الکترونیک استفاده شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۵ درصدی داشته است.

سبزواری ادامه داد: هم اکنون ۱۷۰ زندانی در استان یزد با پابند الکترونیک پایش می‌شوند که از این نظر یزد از استان های پیشرو در اجرای این طرح محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مزایای فردی و اجتماعی استفاده از مجازات های جایگزین حبس، تصریح کرد: بهره مندی از پابند الکترونیک به عنوان جایگزین حبس می تواند آسیب‌های مختلفی را که ممکن است در دوران محکومیت برای زندانی و خانواده وی ایجاد شود را به شدت کاهش دهد چرا که مجرم در عین حال که تحت نظارت و محدودیت‌های خاصی است میتواند در خانواده و جامعه حضور داشته باشد.

مدیر کل زندان‌های یزد حضور و بازدید مستمر و متعدد قضات از زندان‌ را از دیگر عوامل کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان دانست و ابراز کرد: آمار بازدید قضات دادگستری از زندان‌های استان نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است که علاوه بر بررسی مسایل و مشکلات زندانیان و رفع دغدغه مددجو و خانواده آنان در کاهش جمعیت زندانیان نیز بسیار کمک کننده بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار