شهردار اراک گفت: عوارض دریافتی از صنایع آلاینده در حوزه‌هایی چون توسعه فضای سبز، بهبود ترافیک شهر و جوان سازی پارک‌ها هزینه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 21 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر کریمی افزود: در این راستا با توجه به خشکسالی، یک از مواردی که باید در نظر داشت استفاده از گونه‌های سازگار با آب و هوا و شرایط جغرافیایی اراک است.
وی یادآورشد: در این زمینه باید مطالعاتی داشته باشیم تا در توسعه فضای سبز شهر در آینده گونه‌های گیاهی مناسب‌تری را مورد استفاده قرار دهیم.
شهردار اراک اظهار داشت: در زمینه حمل و نقل شهری نوسازی و خرید اتوبوس از اولویت‌های مدیریت شهری است که می‌توان با استفاده از عوارض آلایندگی آن را به انجام رساند، چرا که هزینه‌های اجرای برنامه‌های پیاده محور در شهر از دیگر منابع شهرداری تأمین شده است.
وی افزود: هزینه اجرای طرح‌های مختلف شهرداری برای کاهش آلودگی هوا بسیار بیشتر از مبلغی است که به عنوان عوارض آلایندگی دریافت شده، برای نمونه در ساخت تقاطع‌های غیر همسطح چندین قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا داشته‌ایم که تنها یکی از این قراردادها بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته در حالی که کل عوارض آلایندگی که از ابتدای سال تاکنون شهرداری دریافت کرده به ۳۰۰ میلیارد تومان هم نمی‌رسد، این مبلغ بسیار ناچیز است و می‌توان گفت صنایع آلاینده به طور کامل عوارض خود را پرداخت نمی‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار