مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: براساس نظام رتبه‌بندی ISC سال ۲۰۲۱ ، دانشگاه رازی رتبه ۱۱ دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ 20 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا، دکتر «کیانوش چقامیرزا» روز دوشنبه افزود: تازه‌­ترین نتایج نظام رتبه‌بندی جهانی ISC به تازگی منتشر شده و دانشگاه رازی موفق شده به همراه دانشگاه­‌های بوعلی سینا و سمنان در رتبه یازدهم دانشگاه‌­های جامع کشور قرار گیرد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی با بیان اینکه داده‌های نظام رتبه‌بندی جهانی ISC، از پایگاه‌­های مستقل و معتبر جهانی گردآوری شده‌­ است و خوداظهاری دانشگاه­‌ها نقشی در نتایج آن ندارد، افزود: ISC در سال جاری، تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ دانشگاه را مورد بررسی قرار داده که ۵۱ دانشگاه از کشور ایران موفق شده‌اند در این نظام رتبه‌بندی قرار گیرند.

چقامیرزا با اشاره به شاخص‌­های نظام رتبه­‌بندی جهانی ISC در بررسی دانشگاه‌­های جهان گفت: در این نظام رتبه‌­بندی شاخص پژوهش با وزن ۶۰ درصد بیشترین سهم را در ارزیابی دانشگاه­‌ها برعهده دارد. شاخص آموزش ۱۰ درصد؛ نوآوری ۱۵ درصد و فعالیت‌های بین­‌المللی نیز ۱۵ درصد وزن دارد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به امتیازات این دانشگاه در هریک از شاخص­‌ها افزود: بالاترین امتیاز دانشگاه رازی در شاخص پژوهش بوده است. این دانشگاه با امتیاز ۵۸.۹ در رتبه هزار و ۵۱۷ جهان در شاخص پژوهش قرار گرفته است. همچنین دانشگاه رازی در شاخص آموزش در رده ۱۵۶۳، در شاخص همکاری‌های بین‌المللی در رتبه ۱۷۰۱ و در شاخص نوآوری در رده ۲۱۳۶ قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا»  آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و  دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار