مدیر کل بیمه سلامت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه از شروع به کار تیم‌های بازرسی به منظور نظارت بر اجرای فرایند نسخه نویسی الکترونیک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 18 December 2021

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی و به منظور اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از ابتدای دی ماه به هیچ عنوان نسخه‌های کاغذی را نمی‌پذیریم.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در استان کرمانشاه ٩٩ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، افزود: این در حالیست که میانگین کشوری طرح مذکور ٧۵ درصد بوده و خوشبختانه استان کرمانشاه در این زمینه رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: در استان کرمانشاه تمامی زیرساخت‌ها و شرایط اجرای کامل این طرح را فراهم کردیم و از ابتدای دی ماه هیچگونه هزینه نسخه نویسی کاغذی را مطابق قانون نمی‌پذیریم.

وی گفت: تمام مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت اعم از پزشکان، آزمایشگاه‌ها و سایر مراکز درمانی دارای یک نام کاربری و رمز عبور هستند و از طریق آن طرح نسخه نویسی الکترونیک را اجرا می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در خصوص فرایند نسخه نویسی به روش الکترونیک خاطر نشان کرد: در این روش پزشک با شماره ملی نسخه نویسی بیمار را انجام داده و یک کد رهگیری ۵ رقمی به او می‌دهد.

وی با بیان اینکه شروع و اجرای هر طرحی با مشکلاتی همراه است، یادآور شد: در هر صورت باید مشکلات و نواقص به لحاظ کمی و کیفی برطرف شود، به علاوه شرایطی فراهم کردیم تا نسخه نویسی الکترونیک از طریق گوشی‌های هوشمند انجام شده تا در صورت بروز قطعی اینترنت و .. امر نسخه نویسی الکترونیک با مشکلی مواجه نشود.

قادری در پایان از شروع کار تیم‌های بازرسی در مراکز پزشکی و درمانگاه‌ها خبر داد و گفت: این تیم‌ها مشکلات موجود را شناسایی و برطرف می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار