رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و عضو شورای نظام پرستاری کشور گفت: هر اقدامی جهت رفع دغدغه و آسایش پرستاران در اصل دفاع از سلامت مردم است.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 10 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه علی اکبر ویسی به مناسب سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار که نماد انسانیت و مهربانی نیز عنوان شده است، در خطبه‌های پیش از نماز جمعه اظهار کرد: پرستاران از معدود خدمت گزارانی هستند که تمام روز‌های سال و به صورت ٢٤ ساعته به مردم و مددجویان در شرایط بحرانی جامعه خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: پرستاری رسالت مهمی است که باید با عمل به آن از سلامتی و جان خود گذشت و این امر در عمل ثابت شده است، شیوع کرونا فرصتی شد تا مردم با خدمات پرستار و جایگاه پرستار در سیستم بهداشت و درمان بیشتر آشنا شوند، پرستاران در این ایام ماه‌ها به صورت قرنطینه و دور از خانواده به بیماران خدمت کردند.

وی با بیان اینکه انجام هر اقدامی جهت رفع دغدغه و آسایش جامعه پرستاری در اصل دفاع از سلامت مردم است، خاطر نشان کرد: پرستار وظیفه حفظ و ارتقا سلامت را برعهده دارد و باید به جامعه پرستاری بیشتر توجه شود.

رئیس دانشکده پرستاری مامایی و عضو شورای نظام پرستاری کشور با اشاره به شهادت ١۵٠ پرستار مدافع سلامت در دوران کرونا که ١۵ نفر از آنان از خطه کرمانشاه بودند، تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه پرستاری وضعیت استخدامی برخی از این نیرو‌های خدوم و فداکار است، تعدادی از آنان به صورت داوطلبانه در مراکز درمانی و به دلیل وضعیت نامناسب استخدامی، به صورت قراردادی یا شرکتی فعالیت می‌کنند که در جلسه با ریاست جمهوری قول‌های مساعدی به منظور رسیدگی به این مشکلات داده شد.

ویسی با تقدیر از امام جمعه کرمانشاه به دلیل درایت و درک نسبت به حفظ جان و سلامتی مردم و تعطیلی ١۴ ماهه نماز جمعه کرمانشاه در ایام شیوع بیماری کرونا، افزود: در حال حاضر باید همه تلاش کنندکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ثبات نسبی موجود را که در کشور ایجاد شده مدیریت و از این بحران عبور کنیم.

وی استان کرمانشاه را یکی از استان‌های موفق در مدیریت بیماری کرونا دانست و گفت: دانشکده پرستاری کرمانشاه در حال حاضر حدود هزار دانشجو دارد و دانشجویان مقطع ارشد در ۵ گرایش فارغ التحصیل می‌شوند، این دانشکده از سال ١٣۴۴ تا کنون مشغول تقویت نیرو بوده و بسیاری از فارغ التحصیلان آن در نقاط مختلف کشور به خدمت رسانی مشغول هستند.

ویسی در ادامه یادآور شد: مسئولین باید به مسائل و دغدغه‌های پرستاران نگاه ویژه داشته باشند، تعویق در پرداخت اضافه کار آن‌ها یکی از این دغدغه هاست و صبر و شکیبایی که از ویژگی‌های بارز کادر خدوم درمان و پرستاران است به درستی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قابل مشاهده است.

ویسی تاکید کرد: مردم نیز در بحران کرونا با کادر درمان و پرستاران نهایت همکاری را داشته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدیریت بیماری کوشا بودند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار