مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با اشاره به واگذاري بیش از 100 وظیفه در دفاع مقدس به وزارت نیرو، اعلام کرد: در طول دفاع مقدس بیش از 500 شهید از صنعت آب و برق تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 26 September 2015


به گزارش تابناک یزد، "سید یعقوب مرادی" در مراسم تجلیل از ایثارگران صنعت آب و برق استان یزد اظهار داشت: کارکنان وزارت نیرو در کنار وظایف ذاتی خود در دفاع مقدس در خطوط مقدم جبهه به‌صورت فعال حضور داشتند.

وي با بیان این ‌که در زمان جنگ، رژیم بعثی عراق تاسیسات برق را برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان از بین برده بود، افزود: کارکنان صنعت برق برای اولین بار با عبور کابل برق از زیر دریا، بیمارستان‌ها و تاسیسات عمومی و نظامی برق‌دار کردند.

مرادي با بیان این که بیش از 100 وظیفه در دفاع مقدس به وزارت نیرو واگذار شده بود، تصریح کرد: در طول دفاع مقدس بیش از 500 شهید از صنعت آب و برق تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: ما باید قدردان نعمت امنیت و ولایت باشیم که اگر به گفته امام راحل پشتیبان ولایت بودیم انقلاب اسلامی از توطئه استکبار بیمه می‌شود.

مرادی بیش از 20 هزار ایثارگر و یک هزار و 200 فرزند شهید شاغل در صنعت آب و برق را از افتخارات این صنعت عنوان کرد و گفت: پس از دوران درخشان دفاع مقدس باید دغدغه اشتغال فرزند شاهد رفع شود و با ایجاد فضایی برای اشتغال، یاس و ناامیدی در این خانواده‌ها به وجود نیاید.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال همدلی و هم‌زبانی مردم و دولت اظهار کرد: هرچند استان یزد در صنعت برق جز استان‌های پیشرو در کشور است و در زمینه آب هم با وجود نزولات کم توانسته مدیریت خوبی داشته باشد، اما در زمینه عمل نیاز است به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی امکانات لازم برای پیاده‌سازی محقق شود.

"محمد حسن صباغ‌زادگان" مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این مراسم، دفاع مقدس را تجلی حیات، عزت و سربلندی ملت ایران دانست و افزود: دفاع مقدس از بزرگ‌ترین افتخارات ملت است که ارزش‌های اسلامی را در کشور احیا کرد.

وي استقامت رزمندگان، برداری و همدلی، شهادت‌طلبی و کار برای خدا را از ارزش‌های دفاع مقدس دانست و افزود: عزت و افتخار امروز مرهون ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس است.

"محمد علي طالبي" معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: دستاوردهای و موفقیت‌های امروز کشور با اتکا به خون شهدا و ایثارگری‌های ملت ایران به‌دست‌آمده است.

وي با بیان این‌ که دفاع مقدس محدود به زمان و مکان نیست، تصریح کرد: دفاع مقدس، دفاع از ارزش‌های والای اسلامی انقلابی است که همچنان ادامه دارد.

طالبي در پایان بر لزوم حفظ این ارزش‌ها در سایه وحدت و همدلی تاکید کرد و افزود: خوشبختانه کشور ما در منطقه عزتمندانه پرچم افتخار و عزت را برافراشته است و گام‌های محکم و استوار برای پیشرفت، حفظ امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی برداشته می‌شود.

گفتني است؛ این مراسم با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران صنعت آب و برق استان یزد در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار