رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی در استان تهران مورد بی‌مهری قرار گرفته و امروز تنها مدال‌آور ما در استان تهران، از شهرستان ری بود که با کسب مقام در این رشته دوباره نام ری را در حیطه ورزش کشتی زنده کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 08 November 2021

به گزارش «تابناک تهران»، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار کرد: جوانان جنوب تهران ظرفیت خوبی در رشته کشتی دارند اما متاسفانه در چند سال اخیر به دلایل مختلف نتوانسته اند مانند گذشته در میادین داخلی و بین المللی بدرخشند.

وی با تقدیر از زحمات فرماندار ری و بیان اینکه مدیران بومی خدمات ارزنده‌ای برای شهرها رقم می‌زنند گفت: از مسئولین شهرستان ری تقاضا دارم به ورزش کشتی رسیدگی کنند زیرا که به دلیل عدم توجه به این ورزش مدال‌آور و قهرمان‌پرور در مسابقات اخیر در سطح جهانی تنها ورزشکار اعزامی به مسابقات از استان تهران، پژمان پشتام فرزند ری بود.

دبیر با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد کشتی در تهران رو به فراموشی است افزود: در واقع برآورد ما این است که کشتی در استان تهران مورد بی‌مهری قرار گرفته و امروز تنها مدال‌آور ما از شهرستان ری به مسابقات اعزام شد که خوشبختانه با کسب مقام در این رشته دوباره نام ری را در حیطه ورزش کشتی زنده کرد.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: مسئولان برای رفع آسیب‌های اجتماعی و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باید هزینه و برنامه‌ریزی داشته باشند و این در حالی است که ورزش کشتی را می‌توان با حداقل هزینه‌ها در میان سایر رشته ورزشی توسعه داد.

دبیر تصریح کرد: به ورزش کشتی شهرستان ری رسیدگی کنید تا شاهد افت این رشته ارزشمند و قهرمان‌پرور نباشیم زیرا که در حال حاضر تعداد مدال‌های المپیک ری بیش از است. ری دارای ۴ مدال المپیک است که نشان می‌دهد ظرفیت رشد این رشته وجود دارد.

وی ادامه داد: هزینه کردن در زمینه ورزش و به ویژه کشتی در جنوب شهر سرمایه‌گذاری است زیرا که ورزش ملی و مذهبی شمرده می‌شود و در میان نوجوان اقبال بیشتری به این ورزش وجود دارد.

رئیس فدراسیون کشتی ابراز داشت: در مسابقات اخیر جهانی شاهد بودیم که ورزشکاران اعزامی ما در حدود ۶۰ کشتی گرفتند و در تمام مسابقات با نهایت ادب و احترام در میادین حاضر شدند و شاهد هیچ‌گونه بی‌اخلاقی و اعتراض به داوران نبودیم.

دبیر در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در سطح شهرستان ری با حمایت تربیت بدنی و فرمانداری ویژه ری زمینه‌های رشد و پرورش استعداد جوانان و نوجوانان دوستدار کشتی فراهم شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از وحید نوری دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در رشته جودو و وحید پشتام دارنده مدل برنز مسابقات جهانی نروژ در رشته کشتی فرنگی قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار