سید انور رشیدی :
شهردار سنندج گفت : در بخش ساخت و ساز غیر مجاز برنامه و اهداف مختلفی را در نظر داریم .
کد خبر: ۱۰۰۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ 02 November 2021
به گزارش تابناک کردستان، سید انور رشیدی شهردار سنندج در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه مشکلات زیادی در سطح شهر وجود داشته که امید می‌رود با تعامل خبرنگاران در راستای حل این مشکلات گام برداریم، اظهار داشت: از اعتماد مردم برای حضور در چهار دوره شورای شهر به‌عنوان جایگاه نظارتی بر عملکرد شهرداری قدردانی کرده و امیدوارم در این کسوت نیز شرمنده مردم نشوم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دیدگاهم در راستای ادامه جایگاه نظارتی و خدمتگزاری به مردم است، گفت: خود را وامدار و نماینده مردم سنندج دانسته و با تمام توان برای حل مشکلات و معضلات شهری گام بر می‌دارم.

شهردار سنندج با تاکید بر اینکه مشارکت مردمی برای حل مشکلات شهری باید پررنگ‌تر شود، تصریح کرد: از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه انتظار همراهی داشته و از ایده‌ها، راهکار و نقد منصفانه به‌عنوان چراغ راه استقبال می‌کنم.

وی با بیان اینکه دربِ شهرداری سنندج به‌روی همه مردم باز و کسی بر کسی ارجعیت ندارد، افزود: باید متناسب با زمان و شرایط اقتصادی عملکرد شهرداری را قضاوت کرد.

رشیدی با ادعای اینکه شهرداری را در وضعیت نامناسب و بحرانی و با بدهی بیش از ۲۲۵ میلیارد تومانی تحویل گرفته‌ام، اذعان کرد: هم‌اکنون نیز مجبورم به‌خاطر مدیریت بحران، مدیریت قبلی را ادامه داده تا بدهی‌های گذشته پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه املاک شهرداری نباید همچون گذشته برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شود، اظهار کرد: متاسفانه مدیریت صحیح در نیروی انسانی به منصه‌ظهور نرسیده و همین وضعیت سبب شده امروزه با بدهی ۲۲۵ میلیارد تومان در شهرداری مواجه‌ایم که ۲۷ میلیارد آن تنها تسهیلات بانکی است.

شهردار سنندج با ادعای اینکه در زمان تحویل شهردای حقوق مرداد و شهریور ماه نیرو‌های شهرداری سنندج پرداخت نشده بود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز حقوق مهرماه پرسنل و ۴ ماه نیروی حجمی پرداخت نشده که از همه این تلاشگران عذرخواهی کرده و دنبال رفع دغدغه‌های آنان هستیم.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای پرداخت حقوق معوقه نیرو‌های حجمی شهرداری سنندج لازم است، ادامه داد: از زمان آغاز به‌کار تاکنون ۳۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته که ۲۲ میلیارد تومان آن صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های شهرداری شده است.

شهردار سنندج با اذعان به اینکه درآمد ناشی از صدور پروانه در شهرداری در این فصل وضعیت مناسبی ندارد، ابراز داشت: ریل‌گذاری برای درآمد پایدار انجام داده که دیگر در آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

وی با انتقاد از پرداخت ۱۷۰ ساعت اضافه‌کار بی‌رویه در مدیریت سابق شهری برای برخی از مدیران و پرسنل در شهرداری سنندج ابراز کرد: این پرداختی‌ها در حالی بوده که حقوق کارگران و پارکبانان به‌موقع پرداخت نشده و با خواهش و تمنا ۶۰ ساعت اضافه کار گرفته‌اند.

رشیدی «پرداخت حقوق معوقه پرسنل، اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام و افزایش اعتماد عمومی مردم» را جزو برنامه‌های اولویت‌دار این‌دوره شهرداری سنندج خواند و گفت: از مردم برای تعلل در آسفالت خیابان‌های شهری و مناطق حاشیه‌نشین که ناشی از عدم برنامه‌ریزی مدیریت قبلی بوده، عذرخواهی کرده، چراکه یک قطره قیر در سازمان عمران و بازآفرینی نداشته که امیدواریم با برنامه‌ریزی نارضایتی‌های مردم را کاهش دهیم.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود از برنامه‌ریزی برای پیشگیری و مقابله قاطعانه با ساخت‌های و ساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از رانت و فعالیت دلالان این بخش خبر داد و بیان کرد: متاسفانه حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز از دوسال گذشته در این شهر رها شده و دلالان و مار‌هایی در این میان وجود داشته که به مار افعی تبدیل شده‌اند که شبانه تا میلیارد‌ها تومان رانت ایجاد می‌کنند.

شهردار سنندج با تأکید بر اینکه باید مصوبات شورای شهر و صدور سند زمین‌های قولنامه‌ای به نفع مردم تغییر یابد، تاکید کرد: اولویت برخورد با گردن‌کلفت‌های ساخت‌وساز‌های غیرمجاز بوده که زیاده‌خواه و به قانون تمکین نکرده و در چندسال اخیر ۱۱۶ میلیارد تومان احکام قطعی‌شده قضایی در این حوزه داشته که تاکنون پرداخت نکرده‌اند.

وی از حمایت از ورزش‌های درون محلات و احیای ورزش‌های همگانی در سطح شورای شهر خبر داد و اعلام کرد: در این مقطع زمانی به‌خاطر وضعیت مالی نامناسب شهرداری، برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و تیم‌داری حرفه‌ای نداشته و در صورت ایجاد درآمد پایدار در خدمت این عزیزان نیز خواهیم بود.

شهردار سنندج همچنین از حمایت از ورزش‌های قهرمانی خبر داد و افزود: در صورت موافقت شورای شهر و فراهم شدن شرایط و ردیف استخدامی، قهرمانان ورزشی در شهرداری سنندج استخدام خواهند شد.

وی از برنامه‌ریزی برای حل معضل ترافیک شهری خبر داد و تصریح کرد: به‌زودی مطالعات اجرایی برای کاهش مشکلات این حوزه نیز توسط مشاوران توانمند آغاز شده تا در اوایل سال آینده در این راستا گام برداشته و در صورت ایجاد درآمد، ۴ پارکینگ طبقاتی در چهار نقطه مختلف شهری احداث خواهیم کرد.

رشیدی با اعلام اینکه سرای محلات و پارک‌های جدید در سطح شهر سنندج احداث خواهیم کرد، اظهار کرد: به شهرداران مناطق دستور داده تا در ۴ منطقه شهری منازلی دوطبقه اجاره کرده تا گرمخانه‌هایی با ظرفیت ۶۰۰ نفر ایجاد و مشکل این دسته از شهروندان نیز برطرف شود.

وی اعلام کرد: برای ساماندهی مشکلات مناطق حاشیه‌نشین و نواحی منفصل شهری سنندج نیز برنامه داشته و در صددیم مسائل و معضلات این نقاط شهر را برطرف کنیم.

شهردار سنندج از برنامه‌ریزی و وعده برای ساماندهی زباله، بازیافت و دستفروشان سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده که با اجرای برنامه‌های حوزه‌های مختلف، یکهزار اشتغال‌زایی در شهرداری سنندج داشته باشیم.

وی از برنامه‌ریزی و ایجاد اشتغال و حمایت از معتادان بهبودیافته سنندج خبر داد و گفت: این‌ها قول و وعده نیست و آبروی ۱۴ ساله خود را در میان گذاشته تا به مردم خدمت کنم.

شهردار سنندج در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه دیدگاهم جوانگرایی است، عنوان کرد: تیم مدیریتی بنده جوان بوده و فضا برای مدیریت و رشد آنان فراهم خواهد شد و در اسرع وقت نیز تغییرات و تحولات فارغ از مسائل سیاسی در شهرداری سنندج اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۶ نفر از نیرو‌های شهرداری به‌صورت مامور در استانداری و ادارات دیگر در حال خدمت هستند، افزود: مکاتبات لازم برای بازگرداندن و عودت این نیرو‌ها انجام شده است.

رشیدی با اذعان به اینکه سال‌های سال است که برخی از مدیران شهرداری حق مسکن از شهرداری سنندج گرفته و در منازل سازمانی زندگی کرده‌اند! اظهار کرد: در راستای احقاق حقوق کارکنان به حوزه املاک اعلام کرده که تا پایان سال یا زودتر این منازل تخلیه و اولویت با همکارانی بوده که مشکلات دارند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران از حمایت از سرمایه‌گذاران و تعاونی‌ها در قالب فعالیت‌های اجتماعی خبر داد و مدعی شد: در پروژه‌ای همچون «سنه‌سنتر» فقط منافع شخصی و جناحی مشهود بوده، اما دریغ از آن که اهدافشان واقعی و در زمان واگذاری خبری از آنان باشد.

رشیدی از الحاق ۱۳۰ هکتار زمین به محدوده شهر سنندج خبر داد و اظهار داشت: کل قراردادها، اقدامات و مصوبات را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج در اختیار مردم قرار خواهیم داد.
وی با یادآوری اینکه نقد منصفانه باعث پویایی و تحرک مدیر می‌شود، بیان کرد: در این نشست اعلام کرده که همواره از نقد اصحاب رسانه استقبال کرده و به هیچ وجه حتی از کسانی هم که تندترین نقد‌ها را داشته شکایت نخواهم کرد.

رشیدی ابراز داشت: از همه مدیران و عموم شهروندان برای حل مشکلات شهری انتظار همراهی داشته و امیدوارم در روز تودیع و پایان مسئولیتم، با آبرو خداحافظی کرده و افسوسی نداشته باشم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار